Według statystyk i badań domów medialnych większość internautów nie przenosi się do artykułów, konkretnej treści, ale czyta tylko nagłówki, które w nowoczesnych czasach stanowią wyjątkową rozrywkę emocjonalną. Tworzenie dobrych tytułów to nie tylko szansa na przyciągnięcie zainteresowania, czyli większego zysku z reklam w sieci, ale również okazja do rozwinięcia realnych dyskusji w mediach społecznościowych. W jaki sposób stworzyć dobry tytuł artykułu i jakimi zasadami się kierować w świecie tworzenia treści w internecie?
Jak powinien wyglądać tytuł artykułu, który zdobędzie popularność?
Dobry i chwytliwy tytuł artykułu pojawia się najczęściej dopiero po przedstawieniu problemu w treści. Niektórzy dziennikarze najpierw tworzą artykuły, a na końcu nadają tytuł idealnie dopasowany do omawianej historii. Większość tytułów artykułów w sieci działa na zasadzie pytań i odpowiedzi, chociaż w dziennikarstwie stosuje się też podejście czysto publicystyczne, bardziej informacyjne. Czasami sprawdzają się nawet tytuły złożone z jednego, dwóch wyrazów, mocno skupiające uwagę użytkownika. Tytuł artykułu w sieci wiąże się przy okazji z długoterminowym pozycjonowaniem, efektywną optymalizacją strony. Z tego powodu w tytule zawierają się często słowa kluczowe krytyczne dla rozwiązania problemów konkretnych użytkowników. Krótkie tytuły bardziej skupiają uwagę i to najlepsze narzędzie dla początkujących. W przypadku długich tytułów lepiej uważać na przedstawienie problemu.
Dlaczego warto nauczyć się tworzenia dobrych tytułów?
Dobre tytuły artykułów przyciągają ruch, rozpoczynają dyskusje w mediach społecznościowych, stają się wręcz klasycznymi odniesieniami medialnymi. W tytule określa się esencję danego zagadnienia, więc warto stworzyć chociaż część artykułu i dopiero później tytuł. Nie bój się również nadawać kilku tytułów. Alternatywne można potraktować w ramach nagłówków bezpośrednio w treści. Tytuł artykułu odbija się na zainteresowaniu, a co za tym idzie na zyskach z reklam.