Copywriting

Co to jest content marketing?


Wszystkie działalności w sieci wymagają dotarcia do grupy docelowej, a także efektywnego rozwoju konwersji sprzedaży. A takie cele można osiągnąć tylko przez wydajną strategię marketingową, a nie tylko jakość produktów, czy usług. Widoczność w sieci uzyskiwana przez pozycjonowanie bardzo często wiąże się z uzupełnieniem o narzędzia do marketingu treści, czyli o merytoryczne publikacje. Przekazywanie wiedzy i to faktycznie rozwiązującej problemy grupy docelowej staje się wręcz tak samo ważne, jeżeli nie kluczowe dla sprzedaży i prowadzenia innych czynności marketingowych. Co to content marketing i dlaczego przyjmuje tak ważną rolę w prowadzeniu biznesu online, sklepu internetowego, a nawet zwykłego bloga?

Dlaczego wysokiej klasy publikacji na stronie internetowej przydają się w promocji biznesu?

Marketing treści polega w dużym stopniu na tworzeniu bardzo wysokiej jakości publikacji, które pomagają klientom i użytkownikom serwisu. Sklepy internetowe z własnymi blogami osiągają znacznie większe konwersje, ponieważ budują wokół siebie branżowy autorytet. Niektórzy klienci przekazują informacje dalej, chociażby przez media społecznościowe, albo inne kanały komunikacji multimedialnej. Dzięki temu jedna publikacja raz na jakiś czas może przekształcić się w tzw. marketing wirusowy, czyli przyciągający zmasowaną uwagę. Agencje marketingowe stawiają na zróżnicowane publikacje, a marketing treści to nie tylko blogi, ale komunikacja z grupą docelową w mediach społecznościowych, materiały promocyjne wypełnione ciekawą treścią, e-booki udostępniane bezpłatnie po zapisie do newslettera i wiele innych form, nie tylko pisanych, ale połączonych z grafikami. Infografiki sprawdzają się przy szybkim przekazywaniu komunikatów dla klientów.

Dlaczego komunikacja na zasadzie autorytetu z własną grupą docelową się opłaca?

Czym jest content marketing dla biznesu online? Przede wszystkim szansą lepszego poznania własnych klientów i nawiązania z nimi realnej dyskusji. Przed erą marketingu internetowego grupy docelowe najpierw kierowały się do branżowych autorytetów, a dopiero później po produkty i usługi. Dzisiaj firma to autorytet, albo autorytet przez marketing treści po prostu zaczyna sprzedawać samodzielnie. Wartościowe publikacje przekonujące o faktycznej wartości asortymentu łatwiej uzasadniają dokonywanie transakcji przez klientów, a zatem pełnią też funkcję motywacyjną.

Jakie narzędzia do content marketingu sprawdzają się najlepiej dla właściciela sklepu internetowego?

Narzędzia do marketingu treści wyróżniają się aktualnie sporym stopniem zaawansowania. Sklepy internetowe poszukujące dobrych publikacji nie muszą tworzyć ich samodzielnie, ale nawiązać współpracę z wyspecjalizowanymi agencjami PR, czy nawet agencjami interaktywnymi lub bezpośrednimi copywriterami. Pojawiają się również serwisy wiążące wydawców i reklamodawców. Dzięki temu można zamówić artykuł sponsorowany bezpośrednio na lubianym przez grupę docelową portalu. To daje znacznie lepsze perspektywy budowania konwersji. Niektóre marki współpracują ze znanymi blogerami i po prostu dzielą się zyskiem w zamian za publikacje. Jeden artykuł umieszczony wśród klientów faktycznie zainteresowanych zagadnieniem sprzedaje często w setkach tysięcy złotych, o czym można się przekonać przez branżowe statystyki marketingu internetowego.

W jakie narzędzia do marketingu treści warto zainwestować?

  • Artykuły sponsorowane – to właściwie podstawa prowadzenia działań content marketingowych. W artykule sponsorowanym można rozwiązać    pojedynczy problem i zawrzeć jednocześnie informacje o aktualnej ofercie, albo tylko o konkretnym produkcie. Najczęściej artykuły sponsorowane publikuje się w masowej skali na partnerskich serwisach, na portalach wydawców. Im bardziej popularny wydawca, tym droższy artykuł sponsorowany, ale często właśnie takie działanie opłaca się najbardziej, szczególnie wśród marek stawiających na jakość obsługi klienta.           

  • Komunikacja z grupą docelową w mediach społecznościowych – bardzo ważny krok to uruchomienie ciekawej komunikacji z klientami przez social media, które charakteryzują się najczęściej uproszczonymi komunikatami, skrótami, infografikami. W komentarzach pod różnymi materiałami widać najczęściej sentyment do danych produktów, usług, marek, a nawet ciekawostki umożliwiające poprawę bieżącej oferty. Media społecznościowe pokazują, że opłaca się słuchać klientów i przedstawiać treści spersonalizowane, rozchodzące się później za pośrednictwem samych zainteresowanych.   
                 
  • Blog firmowy – jedno z najważniejszych narzędzi do prowadzenia działań content marketingowych, który z czasem potrafi zbudować własną publiczność i przyciągnąć na dłużej. Im bardziej merytoryczne materiały, tym więcej wejść na stronę główną, ale też podstrony firmowe. Przez bloga firmowego odbywa się też optymalizacja wewnętrznego linkowania. Wiele ciekawych usług i produktów można przedstawiać bardziej dogłębnie przez unikalne treści wspierające przy okazji proces długoterminowego pozycjonowania. Własny blog firmowy z wieloma artykułami to szansa wybicia się w wyszukiwarce na wiele niszowych fraz. To bardzo cenna baza wiedzy i jednocześnie klasyczna przewaga konkurencyjna,       szczególnie w sektorze e-commerce.     

Co zmienia content marketing w życiu przedsiębiorstw w przestrzeni e-commerce?

Co to content marketing w szerszej perspektywie? Okazuje się, że nie chodzi już tylko o sprzedaż w sektorze e-commerce, ale o połączenie sprzedaży z celem informacyjno-edukacyjnym. Zaufanie do marki przekłada się na sprzedaż, właściwie bezpośrednio. Klienci nie chcą przeskakiwać do porównywarek w poszukiwaniu tylko najniższej ceny. Liczy się stosunek ceny do jakości, a ten można przedstawić tylko przez uzasadnione publikacje, najlepiej z dowodami wartości. Dzisiaj działania marketingowe prowadzi się w kilku przekrojach. Z jednej strony wyróżnia się inbound marketing, a z drugiej strony outbound marketing.

  • inbound marketing odnosi się do problematyki poszukiwania informacji przez samego klienta.      
  • outbound marketing natomiast oznacza, że to sprzedawca szuka klienta różnymi              metodami.

Dlaczego warto śledzić cały czas zachowania nowoczesnych konsumentów w sieci?

Połączenie dwóch strategii opłaca się najbardziej w perspektywie długoterminowej sprzedaży. Postawy konsumentów w sieci cały czas się zmieniają, a ostatnie lata pokazały, że zamówienia online stają się wręcz najlepszą drogą do odniesienia sukcesu komercyjnego. Narzędzia do marketingu treści charakteryzują się sporym zróżnicowaniem, dlatego każdy sklep internetowy jest w stanie dopasować coś dla siebie. Większość właścicieli sklepów internetowych woli nie podejmować się takiego wyzwania samodzielnie, tylko po prostu zleca kampanie content marketingowe doświadczonym copywriterom, agencjom marketingowym, albo agencjom PR. Dzięki temu pojawia się szansa śledzenia wyników na bieżąco. Praktyka i statystyki marketingu internetowego pokazują, że marketing treści działa i to właściwie od zawsze. Po prostu nowoczesna rzeczywistość internetowa zaczyna łączyć edukacją, informację z bezpośrednią sprzedażą, właśnie przez wartościowe publikacje.

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
86 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *