Każdy, kto decyduje się na założenie sklepu internetowego liczy na osiąganie zysków na odpowiednim poziomie. Konkurencja jest jednak naprawdę duża, co nakłada konieczność rozsądnego podchodzenia do kwestii marketingowych. Modelem, który warto wprowadzić do swojego procesu sprzedażowego jest AIDA. Jego zastosowanie znacząco zwiększa szanse na pokonanie konkurencji, przyciągnięcie klientów, a tym samym sukces. Zobaczmy na czym dokładnie polega model AIDA.
Co to jest model AIDA?
Model AIDA to model sprzedażowy, którego nazwa pochodzi od skrótu czterech angielskich słów:
- Attention, czyli uwaga;
- Interest, czyli zainteresowanie;
- Desire, czyli pożądanie;
- Action, czyli działanie.
Chodzi o to, aby podejmować działania, które przyciągają uwagę klienta, wzbudzają jego zainteresowanie, pożądanie zdobycia produktu, a na końcu wzywają do podjęcia określonego działania. Jeśli model AIDA jest wdrożony prawidłowo, sukces sprzedażowy jest niemal gwarantowany.
Przykład modelu AIDA
Okazuje się, że model AIDA może być wykorzystywany powszechnie. Sprawdza się on zarówno w przestrzeni internetowej, jak i w klasycznej sprzedaży stacjonarnej. Posty na Facebooku będą czytane przez Internautów do końca, jeśli zdecydujesz się wykorzystać ścieżkę modelu AIDA. Ma to szczególne znaczenie zwłaszcza w przypadku postów sponsorowanych. Po model AIDA można sięgnąć, tworząc kampanię mailingową. Tutaj pamiętać, że pierwszym elementem modelu AIDA – Attention – jest po prostu tytuł maila. Jeśli skonstruujesz go źle, Internauta w ogóle go nie otworzy. Następnie musisz tak przygotować treść, aby była ona interesująca dla odbiorcy. W mailu musisz zawrzeć komunikaty wzbudzające pragnienie posiadania produktu bądź skorzystania z usługi. Nie możesz zapomnieć o przycisku, który przeniesie Twojego potencjalnego klienta na stronę firmową. Oczywiście wezwanie do działania jest niezbędne. Jeśli będziesz pamiętać o tych wszystkich krokach, możesz być pewny, że model AIDA naprawdę się sprawdzi. To doskonały przykład modelu AIDA, ale pamiętaj, że może on być stosowany również przy tworzeniu kampanii teaserowych, a także w przypadku spotów reklamowych.