Inne

Nowe podejścia do kreowania marek na bazie emocjonalnej


Oryginalne strategie marketingowe przyciągają wielu przedsiębiorców próbujących nowych sposób na przyciągnięcie grupy docelowej. Lovemarks to dość innowacyjny pomysł w świecie marketingu, ponieważ w największym stopniu odnosi się do emocji, wręcz niesamowitej lojalności w stosunku do przedstawianych klientom produktów i usług. Na czym polega taka strategia marketingowa? Skąd się wywodzi? Czy charakteryzuje się wysoką efektywnością?

Co to lovemarks i jakie znaczenie ma budowanie marek na emocjach?

Niektóre rozwinięte marki przechodzą na emocjonalny kontakt ze swoimi klientami i w ten sposób rozwijają niesamowitą lojalność. Dzisiejsze czasy pokazują, że to często klienci stanowią tarczę ochronną dla marek i gwarantują zyski na stabilnym poziomie. Zbudowanie bazy klientów na bazie emocjonalnej to okazja do wdrożenia nowego stylu sprzedażowego. Jakimi standardami posługują się lovemarks? Przede wszystkim takie marki projektują pozycję na bazie zmysłowości, tajemniczości, lojalności, wysokich emocji. Wywołują konkretne emocje, żeby zyskać więcej w przyszłości. Tak naprawdę większość marek chce, żeby klient pokochał produkt, polecił go rodzinie, znajomym, stał się wręcz darmowym pracownikiem od promocji. I to można osiągnąć przez zmianę paradygmatu prowadzenia biznesu Idea narodziła się w Stanach Zjednoczonych, ale szybko zdobyła popularność na całym świecie.

Dlaczego budowanie pozytywnych emocji wokół marki się opłaca?

Marki bazujące na emocjach i lojalności mogą wypuszczać nawet średniej jakości produkty i usługi, ale ich pozycja wśród najwierniejszych fanów się nie zmieni. Mało tego. To klienci zaczną bronić nieudanych projektów i uniemożliwią rozprzestrzenianie się kryzysów PR – owych. Praktycznie od razu widać opłacalność emocjonalnego podejścia. Firmy bardziej otwierają się na komunikację z klientami, wzbudzają szacunek, tworzą podstawy lojalnościowe, własnych zwolenników, a nie tylko klientów. Różnica pomiędzy klasycznym podejściem staje się coraz większa, dlatego lovemarks to już właściwie nowy paradygmat prowadzenia działalności gospodarczej.

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
43 wyświetlenia
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *