Skuteczne pozycjonowanie opiera się na wykorzystaniu różnych technik, które mają za zadanie przyciąganie odpowiedniej ilości odbiorców zainteresowanych treścią czy produktami. Linkowanie, które wykorzystuje anchor text, nadal jest jednym z istotnych elementów współczesnego SEO.
Jakie znaczenie ma anchor text?
Anchor text umieszcza się w treści, aby uzyskać lepsze efekty pozycjonowania. Pozwalają wskazać algorytmom, czego dotyczy konkretny odnośnik.
Roboty wyszukiwarek sprawdzają anchor pod kątem:
- tematyki,
- słów kluczowych,
- naturalności formatowania.
Równocześnie anchor jest w stanie ułatwić poruszanie się użytkownikom po witrynie.
Jakie są rodzaje anchor textów?
W zależności od tego, jakie efekty ma przynieść anchor text, można zastosować ich inny rodzaj. Ma to znaczenie z punktu widzenia tego, co ma zapewnić pozycjonowanie.
Wyróżnić można takie typy anchor textów:
- brand,
- generyczny,
- nagi,
- exact match,
- partial match
- obrazkowy.
Brand anchor wykorzystuje nazwę marki. Wykorzystuje się go w różnych kampaniach, w których buduje się wizerunek marek.
Generyczny anchor text jest obecnie coraz rzadziej stosowany. Zawiera on wezwanie do działania.
Nagi anchor nie zawiera żadnej treści. W ten sposób można umieszczać choćby linki do strony głównej.
Anchor exact match to wykorzystanie w treści słów kluczowych. Jest on powszechnie wykorzystywany w różnych kampaniach SEO. Podobnie wykorzystywany jest partial match, choć w treści stosuje się frazy będące synonimami słów kluczowych.
Szczególnie sklepy internetowe wykorzystują anchor text w formie obrazkowej. W celu stworzenia takiego odnośnika trzeba zastosować atrybut alt tag.
Co anchor text daje stronie internetowej?
Przy kampaniach pozycjonowania serwisu internetowego anchor text umieszczony w linku pozwala uzyskać nieco inne cele. Na przykład naga wersja będzie budowała siłę domeny. Exact match jest w stanie zapewnić lepsze linkowanie wewnątrz serwisu. Wynika to między innymi z tego, że wygląda bardziej naturalnie. Generyczne anchory stosowane są w sytuacji, gdy zamierza się skierować użytkowników do konkretnych podstron, na których znajduje się rozwinięcie artykułu.