Inne

Jak wykorzystać remarketing do zwiększenia ruchu na stronie?

Rafał Cyrański to autor, informatyk, urodzony 12 grudnia 1980 roku w Polsce w Łodzi, założyciel FunkyMEDIA firmy specjalizującej się w obszarach takich jak SEO i Content Marketing. Ukończył Informatykę w 2001 roku. Rafał jest również gospodarzem podcastu FunkyMEDIA Podcast SEO oraz autorem książek z dziedziny marketingu cyfrowego.


Przy prowadzeniu biznesu internetowego należy liczyć się z sytuacją, że wielu klientów nie dokona zakupu pomimo odwiedzenia strony firmowej czy sklepu. Natomiast zainteresowania takich konsumentów konkretnymi produktami czy usługami można nie utracić, gdy wykorzysta się remarketing. To różne techniki, które mogą być wykorzystane w celu dotarcia do klientów, którzy mieli już styczność z konkretnymi produktami czy odwiedzili wybraną stronę.

Jak działa remarketing?

Remarketing wykorzystuje skrypty, które pozwalają na zidentyfikowanie zainteresowania klientów produktami czy usługami na wybranej stronie. Następnie takim odbiorcom można z powodzeniem wyświetlać reklamy. Dotyczą one tych wyrobów, które konsumenci odwiedzili kartę produktu na stronie czy wypełnili wirtualny koszyk.

Dlaczego warto wykorzystać remarketing?

Remarketing staje się coraz bardziej istotnym elementem strategii marketingowych biznesów internetowych. Wynika to przede wszystkim z faktu, że przy rosnącej konkurencji w poszczególnych branżach, zwiększa się także ilość klientów, którzy pomimo zainteresowania wybranym produktem, nie dokonują zakupów. Porzucenie wirtualnego koszyka, a nawet przerwanie realizowania transakcji płatności to nic wyjątkowego w biznesie internetowym.

Skuteczny remarketing to:

  • długoterminowa metoda zwiększania sprzedaży,
  • element kompleksowych działań mających na celu poprawienie skuteczności sprzedaży.

Jak realizować remarketing?

Bardzo ważne jest, aby remarketing wykorzystywać w profesjonalny sposób. Pozwala to uzyskać odpowiedni poziom skuteczności realizowanych działań.

Do tworzenia reklam remarketingowych można wykorzystywać:

  • banery,
  • animacje,
  • formaty wideo.

Bardzo ważne jest, aby reklamy były tworzone pod konkretne kampanie. Jakość wykonanych grafik czy filmów ma również znaczenie z punktu widzenia możliwych do uzyskania efektów. Odpowiednio przeprowadzone analizy zachowania konsumentów pozwolą na wybranie odpowiednich miejsc, gdzie będą mogły być wyświetlane poszczególne reklamy remarketingowe.

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
10 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *