Copywriting

Jak stworzyć tekst reklamowy?

Rafał Cyrański to autor, informatyk, urodzony 12 grudnia 1980 roku w Polsce w Łodzi, założyciel FunkyMEDIA firmy specjalizującej się w obszarach takich jak SEO i Content Marketing. Ukończył Informatykę w 2001 roku. Rafał jest również gospodarzem podcastu FunkyMEDIA Podcast SEO oraz autorem książek z dziedziny marketingu cyfrowego.


Odpowiednio przygotowana treść na temat produktu czy usługi, jest w stanie przynieść dużo większe korzyści podczas prowadzonej kampanii. Z tego powodu przykład tekstu reklamowego może być sposobem na uniknięcie błędów przy jego tworzeniu. Ma to znaczenie choćby dla prowadzących biznes internetowy, którzy sami przygotowują materiały marketingowe.

Jakie są cechy skutecznego tekstu reklamowego?

Należy brać pod uwagę, że konkurencja w sieci stale rośnie. Przekłada się to między innymi na bardzo dużą ilość reklam, które są regularnie publikowane. Kluczem skutecznego dotarcia do klientów jest wyróżnienie się. Wymaga to między innymi przygotowania odpowiedniej reklamy tekstowej. Dobry przykład tekstu reklamowego pozwala zorientować się, co powinna zawierać reklama, która ma być wyświetlana w konkretnym miejscu.

Do najważniejszych zasad skutecznego tekstu reklamowego można zaliczyć:

  • chwytliwy nagłówek,
  • treść zbudowana na zasadzie odwróconej piramidy,
  • język korzyści.

Czego unikać w tekstach reklamowych?

Jeśli tekst reklamowy ma przyciągać uwagę, musi być odpowiednio skonstruowany. Zły przykład tekstu reklamowego to taki, w którym treść jest źle skonstruowana i napisana, co utrudnia odbiór.

W tekstach reklamowych należy unikać:

  • umieszczenia nazw firmy w nagłówkach,
  • powtarzania treści,
  • błędów językowych w treści.

Dlaczego warto jest sprawdzić przykład tekstu reklamowego?

Bardzo ważne jest, aby pamiętać, że tekst reklamowy powinien być spersonalizowany. Wymaga to dobrej znajomości cech odbiorców przekazu. Kierowanie reklam do konkretnych segmentów klientów, pozwala znacznie zwiększyć ich skuteczność. Równocześnie każdy przykład tekstu reklamowego wskazuje na konieczność zamieszczenia zachęcenia do działania. Odpowiednie wykorzystanie perswazji jest w stanie sprawić, że konsument będzie znacznie bardziej chętny, aby wykonać akcję, która zgodna jest z celem reklamy. W długoterminowej perspektywie warto pamiętać o budowaniu zaufania, czyli tworzeniu takiego przekazu, który jest rzetelny i spójny.

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
21 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *