Założenie własnej strony internetowej to prawdziwa przygoda, ale jednocześnie wyzwanie związane z przygotowaniem do pozycjonowania i prawidłowego wyświetlania danych, podstron w wyszukiwarce. Początkujący bardzo często zadają pytanie, jak dodać stronę do Google, czy to może proces automatyczny i co trzeba zrobić, żeby monitorować wyniki wyświetlania.
Czy dodawanie strony do Google to skomplikowany proces i o co w nim chodzi?
Naturalnie pierwszy krok to wykupienie hostingu oraz rejestracja odpowiedniej domeny. Domenę możesz zarejestrować samodzielnie lub odkupić konkretną nazwę od dotychczasowego właściciela. Takie postępowanie sprawdza się przy rozwoju niektórych, wyspecjalizowanych biznesów online. Kolejny krok to wprowadzenie systemu zarządzania treścią do hostingu. Najczęściej całą operację przeprowadzisz przez hosting, automatycznie. Wystarczy tylko wybrać popularny, bezpłatny CMS i cieszyć się stroną. W pierwszych dniach nie zobaczysz jednak żadnych wyników. Jak dodać stronę do Google? To proces automatyczny lub częściowo wspierany narzędziem Google dla webmasterów. Jeżeli posiadasz takie konto możesz zgłosić się do weryfikacji witryny, ale czas oczekiwania trudno określić. Im więcej rzeczy dodajesz na stronę, tym szybciej zobaczysz pierwsze podstrony w wynikach wyszukiwania. Pamiętaj, żeby już na początkowym etapie zadbać o odpowiednie rozprowadzenie słów kluczowych i o układ witryny przyciągający uwagę.
Dlaczego warto cierpliwie poczekać na wyniki?
Amatorskie strony internetowe indeksują się najczęściej do kilku tygodni maksymalnie. Robot musi po prostu dotrzeć na Twoją witrynę i następnie zaklasyfikować odpowiednio informacje. Najczęściej cały proces zamyka się w około miesiącu. Jeżeli niektórych podstron nie widać wykorzystaj potencjał narzędzia Google dla webmasterów w celu weryfikacji. To przez narzędzie dostaniesz kluczowe informacje niezbędne do prawidłowego zarządzania witryną. Nie jest to skomplikowane, ale naturalnie czasochłonne dla początkujących.