Inne

Dlaczego warto zrealizować rebranding?

Rafał Cyrański to autor, informatyk, urodzony 12 grudnia 1980 roku w Polsce w Łodzi, założyciel FunkyMEDIA firmy specjalizującej się w obszarach takich jak SEO i Content Marketing. Ukończył Informatykę w 2001 roku. Rafał jest również gospodarzem podcastu FunkyMEDIA Podcast SEO oraz autorem książek z dziedziny marketingu cyfrowego.


Zmiany logo marki mogą mieć różne powody. Rebranding jest realizowany między innymi w sytuacji, gdy firma zaczyna działać w nowej branży, czy też jest przejmowana przez nowy podmiot. Równocześnie zmiany mogą być spowodowane względami estetycznymi, gdy chce się uzyskać inne efekty związane z oddziaływaniem marki.

Budowanie wizerunku firmy ma duże znaczenie dla istniejących już firm, jak i tych, które dopiero planują rozpocząć działalność. Odpowiednie zarządzanie marką to możliwość kreowania wizerunku, który jest w stanie znacznie ułatwić prowadzenie działalności. Przekładać może się między innymi na możliwość znacznego ograniczenia pewnych wydatków. Pozytywny wizerunek to możliwość łatwiejszego trafienia do klientów. Z tego powodu marka powinna być tak kreowana, aby przynosić korzyści. Często wymaga to jej odświeżenia. Taki proces to rebranding.

Jak zrealizować skuteczny rebranding?

Bardzo ważne jest, aby przeprowadzenie procesu odświeżenia marki, przyniosło oczekiwane efekty. Ma to spore znaczenie z punktu widzenia tego, że jest to kosztowne działanie. Równocześnie proces zmiany marki jest także czasochłonny. Z tego powodu warto się do niego odpowiednio przygotować, aby móc uniknąć ewentualnych błędów na etapie wdrożenia czy promocji.

Skuteczne odświeżenie marki wymaga:

  • kompleksowej analizy stanu marki,
  • postawienia diagnozy,
  • budowy strategii nowej marki,
  • przygotowania tożsamości wizualnej marki,
  • wdrożenia zmian.

Analiza stanu marki jest szczególnie ważna. Pozwala to ustalić, czy konieczny jest rebranding, czy też inne działania mogą przynieść oczekiwane efekty. Nie zawsze odświeżenie marki będzie konieczne. Postawienie diagnozy pozwala określić konieczność dokonania niezbędnych zmian. Następnie można przystąpić do budowy strategii nowej marki. Na tym etapie przygotowuje się między innymi nową tożsamość wizualną marki. Ostatnim etapem odświeżania wizerunku jest wdrożenie zmian. W tym celu trzeba zrealizować zaplanowane wcześniej działania komunikacyjne, które pozwolą zapoznać odbiorców z nowym wizerunkiem marki.

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
48 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *