Ilość użytkowników Internetu, którzy korzystają z niego za pośrednictwem urządzeń mobilnych, stale rośnie. Sprawi to, że strona mobilna staje się w coraz większym stopniu koniecznością dla firm, które chcą skutecznie docierać do klientów i konkurować z podmiotami w branży. Równocześnie istotne jest, aby została stworzona w taki sposób, który gwarantuje wygodę użytkowania.
Jaka powinna być strona mobilna?
Dobrze skonstruowana strona mobilna z powodzeniem wyświetla się na różnych urządzeniach. Taka witryna nazywana jest responsywną. Równocześnie możliwość zaprezentowania treści strony użytkownikom korzystającym z różnych urządzeń ma to duże znaczenie z punktu widzenia możliwości dotarcia do znacznie większej liczby Internautów.
Istotne jest, aby konstrukcja wersji mobilnej była:
- czytelna na różnych urządzeniach,
- funkcjonalna,
- dobrze oceniana przez wyszukiwarki.
Zanim wdrożona zostanie strona mobilna, dobrze jest dokładnie sprawdzić, jak wyświetlać się będzie na różnych typach urządzeń. Pozwala to uniknąć sytuacji, w której nie będzie ona zawsze funkcjonalna. Jeśli witryna nie jest czytelna, wówczas Internauci znacznie częściej ją opuszczają, zanim zapoznają się z całą treścią.
Jaka powinna być dobra strona mobilna:
- główne menu powinno być otwierane przyciskiem,
- wielkość witryny powinna automatycznie dostosowywać się do ekranu,
- reklamy powinny być nieduże i wbudowane w treść,
- czcionka powinna być skalowalna,
- nie powinna mieć wyskakujących okienek.
Jakie znaczenie ma strona mobilna w marketingu?
Należy brać pod uwagę, że zmiany w algorytmach Google w coraz większym stopniu wspierają serwisy, które mają wersję mobilną. Z tego powodu wdrożenie takiego rozwiązania jak najszybciej to sposób na poprawienie pozycji witryny między innymi w organicznych wynikach wyszukiwania. Obecnie strona mobilna jest w stanie poprawić ocenę serwisu internetowego. Równocześnie w coraz większym stopniu trzeba brać pod uwagę także jakość konstrukcji wersji mobilnej. Im lepsza tym można się spodziewać korzystniejszych ocen ze strony robotów Google.