Inne

Dlaczego warto mieć stronę mobilną?

Rafał Cyrański to autor, informatyk, urodzony 12 grudnia 1980 roku w Polsce w Łodzi, założyciel FunkyMEDIA firmy specjalizującej się w obszarach takich jak SEO i Content Marketing. Ukończył Informatykę w 2001 roku. Rafał jest również gospodarzem podcastu FunkyMEDIA Podcast SEO oraz autorem książek z dziedziny marketingu cyfrowego.


Ilość użytkowników Internetu, którzy korzystają z niego za pośrednictwem urządzeń mobilnych, stale rośnie. Sprawi to, że strona mobilna staje się w coraz większym stopniu koniecznością dla firm, które chcą skutecznie docierać do klientów i konkurować z podmiotami w branży. Równocześnie istotne jest, aby została stworzona w taki sposób, który gwarantuje wygodę użytkowania.

Jaka powinna być strona mobilna?

Dobrze skonstruowana strona mobilna z powodzeniem wyświetla się na różnych urządzeniach. Taka witryna nazywana jest responsywną. Równocześnie możliwość zaprezentowania treści strony użytkownikom korzystającym z różnych urządzeń ma to duże znaczenie z punktu widzenia możliwości dotarcia do znacznie większej liczby Internautów.

Istotne jest, aby konstrukcja wersji mobilnej była:

  • czytelna na różnych urządzeniach,
  • funkcjonalna,
  • dobrze oceniana przez wyszukiwarki.

Zanim wdrożona zostanie strona mobilna, dobrze jest dokładnie sprawdzić, jak wyświetlać się będzie na różnych typach urządzeń. Pozwala to uniknąć sytuacji, w której nie będzie ona zawsze funkcjonalna. Jeśli witryna nie jest czytelna, wówczas Internauci znacznie częściej ją opuszczają, zanim zapoznają się z całą treścią.

Jaka powinna być dobra strona mobilna:

  • główne menu powinno być otwierane przyciskiem,
  • wielkość witryny powinna automatycznie dostosowywać się do ekranu,
  • reklamy powinny być nieduże i wbudowane w treść,
  • czcionka powinna być skalowalna,
  • nie powinna mieć wyskakujących okienek.

Jakie znaczenie ma strona mobilna w marketingu?

Należy brać pod uwagę, że zmiany w algorytmach Google w coraz większym stopniu wspierają serwisy, które mają wersję mobilną. Z tego powodu wdrożenie takiego rozwiązania jak najszybciej to sposób na poprawienie pozycji witryny między innymi w organicznych wynikach wyszukiwania. Obecnie strona mobilna jest w stanie poprawić ocenę serwisu internetowego. Równocześnie w coraz większym stopniu trzeba brać pod uwagę także jakość konstrukcji wersji mobilnej. Im lepsza tym można się spodziewać korzystniejszych ocen ze strony robotów Google.

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
24 wyświetlenia
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *