Pozycjonowanie sposoby

Czym są słowa kluczowe?


Odpowiedź na pytanie, czym są słowa kluczowe, stanowi jedną z podstaw pozycjonowania strony internetowej. Jeżeli masz zerową wiedzę na temat SEO, a chciałbyś samodzielnie zadbać o to, by Twój sklep internetowy był lepiej widoczny w wyszukiwarce Google, przeczytaj!

Słowa kluczowe wyszukiwane przez użytkowników

Google służy do wyszukiwania odpowiedzi na interesujące nas pytania i zdobywania wiedzy na zajmujące nas tematy. Popularność tego serwisu bierze się z bardzo dobrego – z roku na rok coraz lepszego – dopasowywania wyników do pytań, zdań i wyrazów wpisywanych przez użytkowników w oknie wyszukiwania. I to właśnie one: pytania, zdania i wyrazy, są słowami kluczowymi, zamiennie nazywanymi frazami kluczowymi. Są to hasła, za pomocą których internauci próbują dotrzeć do potrzebnych im treści.

Więcej kwestii na temat SEO poruszamy na blogu FunkyMedia.

Słowa kluczowe na stronach internetowych

W jaki sposób Google dopasowuje hasła użytkowników do stron internetowych? Tutaj znowu odpowiedzią są słowa kluczowe (choć nie tylko, przykładowo obecnie algorytmy dobrze sobie radzą z rozumieniem kontekstu treści na stronie). Im lepiej użyte w witrynie, tym większa szansa, że Google wyświetli właśnie tę witrynę wysoko na liście wyników. Co jednak znaczy „lepiej”? Oto kilka podpowiedzi:

  • słowa kluczowe powinny być dopasowane do ogólnej tematyki strony,
  • należy unikać nienaturalnego stosowania słów kluczowych, np. w formie „fryzjer Warszawa” (zamiast tego można wykorzystać frazy „fryzjer z Warszawy” lub „fryzjer w Warszawie”),
  • nie wolno stawiać słów kluczowych bardzo gęsto, np. w co drugim zdaniu,
  • warto używać fraz kluczowych w tytułach, nagłówkach, opisach zdjęć, linkach,
  • jeśli potrafisz uzupełnić metadane, tam również zastosuj słowa kluczowe,
  • najważniejsze frazy kluczowe korzystnie przypisać do głównych podstron i nie wykorzystywać ich zamiennie w obrębie pozostałych, inaczej będą walczyć ze sobą o miejsce w wynikach wyszukiwania.

A zatem jak zacząć? Przeanalizuj teksty w swoim sklepie internetowym i sprawdź, czy zawierają frazy kluczowe wpisywane przez użytkowników w Google’a. Jeżeli nie – dopisz je bądź przygotuj teksty od nowa. Pamiętaj o zasadach przedstawionych powyżej.

Wolisz pozycjonować się z firmą SEO? Zapraszamy do FunkyMedia!

Jak znaleźć właściwe słowa kluczowe?

Przygotowanie unikalnych, zgodnych z wytycznymi SEO tekstów na stronę internetową jest łatwe, jeśli tylko ma się dostęp do profesjonalnych narzędzi bądź doświadczenie w pozycjonowaniu. Tobie zapewne brak obu. Nie szkodzi, ponieważ Google oferuje darmowe podpowiedzi dla użytkowników, a pośrednio także dla osób takich jak Ty.

Jeżeli sprzedajesz ubrania, wpisz słowo kluczowe „ubrania” w oknie wyszukiwarki i sprawdź, co podpowie algorytm. Podświetl pierwszą propozycję i kliknij spację, by uzyskać następne podpowiedzi – coraz dłuższych fraz kluczowych. Na początku przygody z samodzielnym pozycjonowaniem sklepu internetowego to właśnie te długie frazy kluczowe sprawdzają się najlepiej. Wpisuje je mniej osób, co oznacza, że mają mniejszą konkurencję i łatwiej będzie Ci dotrzeć do top 10 wyników Google’a. Powodzenia!

Zdj. Shutterstock

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
22 wyświetlenia
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.