Inne

Czym jest web usability?


Większość przedsiębiorców podejmuje dzisiaj decyzję o założeniu firmowej strony internetowej. Ma ona oczywiście przynieść nowych klientów, a tym samym doprowadzić do większych zysków. Niestety, nie zawsze tak się dzieje. Jeśli w Twoim przypadku nie ma efektów, warto poznać pojęcie, jakim jest web usability. Chodzi o to, aby serwis został zoptymalizowany. Powinien być bowiem skonstruowany tak, aby korzystanie z niego było możliwie jak najprostsze. Tylko wówczas potencjalny klient szybko znajdzie to, czego szuka, co w konsekwencji przełoży się na decyzje zakupowe.

Co to jest web usability?

Web usability oznacza po prostu użyteczność strony www. Za dobrą witrynę uważana jest bowiem ta, która została skonstruowana tak, że wpisuje się w potrzeby użytkownika. Zadaniem specjalistów odpowiedzialnych za tworzenie strony jest zadbanie o to, aby Internauci nie mieli problemów ze znalezieniem żadnej z sekcji. Tym, co wpływa na użyteczność witryny jest także ergonomia. To pojęcie, które nie jest nowe. Wiele osób nie zdaje sobie jednak sprawy z tego, że witryny internetowe również mogą być ergonomiczne. Tworząc stronę, należy zadbać o to, aby:

  • zalogowanie się do strony nie stanowiło problemu;
  • możliwa była zmiana zawartości koszyka;
  • znalezienie produktu bądź usługi było proste.

Tylko wówczas Internauci będą chętnie korzystać ze strony i nie będą jej opuszczać po zaledwie kilku minutach.

Co wpływa na użyteczność strony internetowej?

Mówiąc o web usability, koniecznie trzeba wspomnieć o tym, co wpływa na użyteczność strony. Jedną z ważniejszych kwestii jest czas ładowania witryny. Z pewnością nikt z nas nie lubi czekać na to, aż strona się załaduje. Jeśli trwa to zbyt długo, na ogół po prostu opuszczamy stronę. Zgodnie z zasadami użyteczności czas ładowania powinien wynosić maksymalnie 3 sekundy. Duże znaczenie ma interfejs. Jak już wspomnieliśmy, bardzo ważne jest, aby korzystanie z witryny było proste. Na poprawę web usability wpływa właściwa nawigacja strony. Jeśli prowadzisz firmę i masz stronę www, pamiętaj, że inwestycja w poprawę jej użyteczności to szansa na większy zysk.

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
20 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *