Branżą, która rozwija się naprawdę intensywnie jest branża e-commerce. Konkurencja na rynku nieustannie się zwiększa, co sprawia, że sięgać trzeba po rozwiązania dające większą szansę na dotarcie do klientów. Pojęciem, który powinien znać każdy działający w przestrzeni internetowej jest ścieżka zakupowa. Obecnie to właśnie ona stanowi najważniejszy element każdego planu marketingowego. Wprowadza się ją po to, aby klient podjął decyzję do zakupu danego produktu. Chodzi o to, aby nie porzucił koszyka, do którego dodał jakieś produkty. Jak wygląda ścieżka zakupowa?
Jak zbudowana jest ścieżka zakupowa?
Dobrze opracowana ścieżka zakupowa składa się z trzech etapów. Wyróżnia się:
- budowanie świadomości marki;
- wzbudzanie zainteresowania firmą i produktem;
- zakup.
Od tego, jak zaplanowany zostanie każdy z etapów uzależnione jest to, czy klient zdecyduje się kupić produkt właśnie w Twojej firmie. Bez wątpienia ścieżka zakupowa jest czymś, w co warto inwestować. Wydane na jej opracowanie pieniądze to naprawdę dobra inwestycja, która szybko Ci się zwróci. Pamiętaj, że bez dobrej ścieżki zakupowej dzisiaj trudno będzie Ci się przebić.
Co zrobić, aby zbudować świadomość marki?
Każda ścieżka zakupowa zaczyna się zawsze od zbudowania świadomości marki. Jeśli klient nie wie, że dana marka istnieje, to nigdy nie kupi jej produktu. Markę buduje się, stawiając między innymi na dobrze wykonane płatne reklamy. Tym, co przynosi oczekiwany efekt jest także dobrze wykonane pozycjonowanie strony, marketing szeptany, a także pozycjonowanie. Oczywiście możesz próbować wykonać wszystkie te elementy samodzielnie. Musisz jednak pamiętać, że zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług fachowców. Posiadają oni zarówno wiedzę, jak i umiejętności do tego, aby zrobić to prawidłowa. Ścieżka zakupowa jest czymś zbyt ważnym, aby pozwolić sobie na niedociągnięcia w jej przypadku. Nawet najmniejsze błędy mogą bowiem okazać się katastrofalne w skutkach. Na szczęście dzisiaj profesjonalnych firm zajmujących się pozycjonowaniem czy marketingiem szeptanym nie brakuje.