W marketingu jest wiele technik, które mogą być wykorzystane dla uzyskania oczekiwanego efektu. Do takich zalicza się model AIDA. Jest to jedna z najskuteczniejszych technik, pomimo że używana jest już od ponad 90 lat.
Jak wykorzystywany jest model AIDA?
Model AIDA znajduje swoje zastosowanie przy marketingu internetowym. Wynika to z jego dużej skuteczności przy tworzeniu treści, które skutecznie przyciągają zainteresowanie odbiorców.
Technika AIDA składa się z 4 elementów:
- zwrócenie uwagi,
- wzbudzenie zainteresowania,
- wywołanie pożądania,
- podjęcie działania.
Tworzenie treści, które wykorzystują te elementy, pozwala zwiększyć sprzedaż. W ten sposób można budować posty na portalach społecznościowych, artykuły na blog firmowy czy opisy produktów.
Jak powinno się tworzyć przekaz marketingowy w modelu AIDA?
Tworząc treść reklamową z wykorzystaniem modelu AIDA, bardzo ważne jest, aby korzystać z języka korzyści. Równocześnie trzeba dobrze określić grupę docelową. Ma to znaczenie z punktu widzenia możliwości zainteresowania klientów danym produktem. Model AIDA wymaga skutecznego zaprezentowania potencjalnym nabywcom korzyści, które będą płynąć z zakupu. Niezbędne jest stosowanie zwrotów, które mają skłonić do kupna konkretnego produktu.
Gdzie można wykorzystać model AIDA?
W każdej kampanii reklamowej, w której istotne jest przyciągnięcie uwagi odbiorcy, można wykorzystać model AIDA. Natomiast sposób jego zastosowania będzie zależny od formy reklamy.
Technikę AIDA można wykorzystać przy:
- budowaniu postów w mediach społecznościowych,
- kampaniach mailingowych,
- spotach reklamowych.
Jak długoterminowo wykorzystać model AIDA?
Model AIDA nie jest elementem działań marketingowych nastawionych wyłącznie na tu i teraz. Przewidywanie przyszłych potrzeb klientów to sposób na budowanie długotrwałych relacji. W ten sposób do konsumentów można skierować oferty, które pozwolą skorzystać z rabatów, programów lojalnościowych, czasowych czy stałych promocji. Umożliwia to budowanie bazy stałych klientów.