Większość stron internetowych wykorzystuje reklamodawców do maksymalizacji zysku z bieżącego ruchu. Monetyzacja to podstawowe założenie prowadzenia większości portali. Niestety w niektórych przypadkach reklamy zajmują więcej miejsca niż wartościowe treści, albo po prostu przeszkadzają w przeglądaniu zasobów. Niektórzy internauci akceptują taki stan rzeczy i nic z nim nie robią, a inni instaluję blokery reklam. Najpopularniejszy to AdBlock. Co to jest wtyczka AdBlock i z jakiego powodu wzbudza tak wiele kontrowersji przy prowadzeniu projektów w sieci?
Dlaczego portale przesadzają z reklamami?
Instytucje związane z sektorem e-commerce prowadzą regularne badania związane z wykorzystaniem blokerów reklam i zastanawiają się, co jest głównym powodem instalacji. Już nawet niektóre przeglądarki internetowe mają wbudowane blokady marketingowe i umożliwiają czyste przeglądanie zasobów internetu. Właściciele stron internetowych, głównie związanych z mediami tak naprawdę żyją z reklam i robią wszystko, żeby zwiększyć klikalność w konkretne odnośniki promocyjne. Niestety praktyki rozstawiania reklam na serwisach stają się coraz bardziej patologiczne i przyjmują formy wyskakujących, dużych okien, przesłaniających treść, albo ogromnym bannerów również w niewielkim stopniu odnoszących się do potrzeb użytkownika. Blokowanie reklam to już właściwie standard funkcjonowania sieci, bez którego trudno mówić o komfortowym przeglądaniu treści i innych formatów multimedialnych.
Dlaczego reklamodawcy walczą z użytkownikami o większe nasycenie promocjami?
Co to jest AdBlock? Wtyczka powstała po to, żeby wyeliminować automatycznie problem pojawiających się reklam. Docelowo narzędzie eliminuje wszystkie treści promocyjne, natomiast każdy użytkownik może podjąć decyzję, czy chce odblokować na danej stronie reklamy, czy jednak pozostawić pierwotne funkcje. Z tego powodu coraz więcej serwisów nakłada ograniczenia przeciwko komputerom z zainstalowanymi blokerami reklam. Bardziej świadome problemu portale zachęcają po prostu do wyłączenia AdBlocka i do pogodzenia się z reklamami utrzymującymi hosting. W pewnych, transparentnych przypadkach można to zaakceptować. Z badań marketingowych wynika, że ludzie zgadzają się dobrowolnie na przeglądanie treści promocyjnych, sponsorowanych pod warunkiem, że mają do czynienia z autorytetem branżowym, działalnością w pełni transparentną i krótko mówiąc uczciwą.
Dlaczego warto rozpatrzyć instalację wtyczki AdBlock na komputerze?
Jak włączyć blokowanie reklam? Można zainstalować przeglądarkę z już wbudowaną funkcją, albo pobrać wtyczkę przez panel narzędziowy dostępny całkowicie bezpłatnie. Według statystyk z AdBlocka korzysta coraz więcej internautów, a to zaledwie jedno z narzędzi do optymalizacji treści sponsorowanych. Serwisy komercyjne zaczynają odczuwać ten problem, chociaż blokady wewnętrzne przeciwko AdBlockowi nie spełniają zadania, ponieważ łatwo je obejść. Wtyczki przeznaczone do blokowania reklam wymuszają na właścicielach serwisach znacznie lepsze podejście, przede wszystkim uczciwe do użytkownika. Większość internautów nie lubi, kiedy ruch monetyzuje się za wszelką cenę i przeszkadza w szukaniu wymaganych informacji.
Wtyczka pod komputery stacjonarne oraz urządzenia mobilne
Jak włączyć AdBlock na komputerze i urządzeniach mobilnych? Wtyczka występuje nie tylko w wersji na komputery stacjonarne, ale obsługuje również urządzenia mobilne. Użytkownicy podobnych narzędzi tworzą własne, wewnętrzne białe listy dopuszczające wyświetlanie reklam w pełnej skali, ale robi to całkowicie świadomie. Reklamodawcy powoli szukają kompromisów i po prostu informują, z jakiego powodu pobierają opłaty, albo wstawiają takie, a nie inne treści promocyjne. Zarobki na reklamach to podstawa funkcjonowania wielu działalności, szczególnie powiązanych ze światem medialnym, dlatego AdBlock to realne zagrożenie dla prowadzenia interesów. Jednym słowem warto, żeby portale nie przesadzały z reklamami i lepiej komunikowały się z użytkownikami, którzy jednak decydują o być, albo nie być projektów w sieci.