Inne

Co to jest webinar?


Webinar to nic innego jak seminarium, czy szkolenie prowadzone online, za pomocą technologii umożliwiającej obustronną interakcję. Jest to nieodłączne narzędzie dla sprzedawców i specjalistów SEO. Każdy uczestnik i osoba prowadząca ma do dyspozycji kamerę i mikrofon, dzięki którym mogą się swobodnie komunikować. Interaktywne materiały ułatwiają przekazywanie treści i sprawiają, że spotkanie jest prowadzone w sposób bardziej aktywny i angażujący. Na czym polega webinar? Skupia się przede wszystkim na skutecznym przekazywaniu wiedzy i ułatwia komunikację z potencjalnymi klientami bez względu na ich miejsce pobytu.

Jakie możliwości zapewnia webinar?

Profesjonalnie przygotowany webinar pozwala na zaangażowanie uczestników i pełną interakcję. Ułatwia przekazanie informacji merytorycznych oraz odpowiedzi na pytania. Ta forma prezentacji produktu nie kosztuje dużo, gdyż nie ma konieczności opłacania wynajmu sali szkoleniowej i dojazdu. Webinar to oszczędność czasu i pieniędzy, przy jednoczesnym zachowaniu pełnej wartości merytorycznej spotkania. Prezentacja produktu, utrzymanie pozytywnych relacji z klientem – jeszcze nigdy nie były tak proste. Głównym celem jest budowanie świadomości marki oraz profilu eksperckiego. Ważnym aspektem każdego spotkania jest kompetencja osoby prowadzącej. Ze względu na charakter prezentacji podstawą jest zazwyczaj pokaz multimedialny, który może być wzbogacony o materiały uzupełniające w postaci artykułów eksperckich, czy bibliografii. To czym jest webinar, zależy przede wszystkim od zamierzonego do osiągnięcia celu.

Jak wygląda webinar?

Jeśli już wiesz co to jest webinarium, to teraz pora dowiedzieć się co jest potrzebne do jego przeprowadzenia i jak powinno wyglądać. Wielkość grupy nie ma znaczenia, a prezentację mogą prowadzić nawet 3-4 osoby. Komfortową realizację zadań marketingowych zapewnia stabilne łącze i wiarygodny kanał przekazu. Użytkownicy w trakcie prezentacji mogą poprosić o zabranie głosu, napisać wiadomość na ogólnym czacie lub przesłać zapytanie bezpośrednio do prowadzących. Aby webinar przebiegł bez zakłóceń, warto wybrać pokój webinarowy, który będzie wyposażony w niezbędne komponenty. Może to być:

  • pisanie na wirtualnej tablicy,
  • nagrywanie transmisji,
  • uruchamianie prezentacji, materiałów wideo, itp.,
  • możliwość udostępniania pulpitu,
  • komunikacja z uczestnikami,
  • przeprowadzenie ankiety.

Ciekawym pomysłem jest dostosowanie grafiki pokoju do kolorow marki, nawiązanie do logo. Będzie to podkreślać profesjonalizm spotkania, a także utrwali w pamięci odbiorców prezentowaną markę.

Jakie są zalety webinaru?

Jeśli zastanawiasz się jakie są zalety seminarium internetowego, to już spieszymy z odpowiedzią. Webinar można wykorzystać do spotkań biznesowych, szkoleń, a także do prezentacji produktów, czy konkretnej marki. Ten ostatni przykład stanowi ciekawą alternatywę dla standardowych prezentacji. Nie wymaga od uczestników stawienia się w konkretnym miejscu, co często stanowi przeszkodę. Zdalna forma spotkania zwiększa ilość odbiorców i zasięg reklamy. W trakcie spotkania prowadzący może wdać się w dyskusje o produkcie, rozwiać wątpliwości i na bieżąco odpowiadać na pytania. W ten sposób prezentacja staje się ciekawa i atrakcyjna. Inną zaletą prezentacji online jest utrzymanie pozytywnych relacji z klientem. Poza newsletterem, webinar będzie skutecznym narzędziem w tworzeniu wizerunku marki. Na spotkaniu można przekazać wszystkie nowości, zaprezentować produkty, zaoferować wsparcie i pomoc w wyborze najodpowiedniejszych modeli.

Fot. shutterstock

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
3 wyświetlenia
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.