SEO

Co to jest URL?


Adresowanie i kierowanie do konkretnych treści w internecie wymaga tworzenia specyficznych odnośników URL. Każda strona posiada nazwę oraz dalszą hierarchię złożoną z wielu podstron. Planowanie adresów URL i całej struktury serwisu to szansa na uzyskanie przewagi marketingowej, czy związanej z długoterminowym pozycjonowaniem. Czytelny i przyjazny dla użytkownika URL mówi najczęściej jasno, gdzie trafi internauta. Czy do bloga, czy do wyspecjalizowanego artykułu, a może na stronę produktu? URL to właśnie jasno pokazuje.

Co to jest URL – kilka słów o przyjaznych odnośnikach

Wszystkie wyszukiwarki zbierają adresy stron internetowych i przedstawiają je internautom poszukującym konkretnych informacji. Prawidłowo stworzony URL pełni nawet rolę marketingową, ponieważ zachęca do wejścia, wzbudza zaufanie, może w pewnym stopniu potwierdzić autorytet. URL składa się konkretnie z protokołu, docelowej nazwy domeny, na którą przeniesie się internauta, a także z rozszerzenia krajowego, regionalnego, funkcjonalnego. Największym poziomem zaufania cieszy się protokół https, ponieważ sygnalizuje zabezpieczenie serwisu certyfikatem SSL. Mniej popularne protokoły http odchodzą powoli w zapomnienie i dominują w projektach niekomercyjnych, hobbystycznych. Zabezpieczenie strony internetowej to ważna odpowiedzialność każdego administratora. Czym jest URL? Tak naprawdę odnośnikiem do konkretnych treści, ale też wsparciem w rozwijaniu wewnętrznej hierarchii witryny. Administrator strony internetowej ma wpływ na przedstawienie URL w wyszukiwarkach. Może nazywać konkretne działy na portalu, np. blog, produkty i znacznie przyjemniej zarządzać przekierowaniami.

Dlaczego URL odgrywa tak dużą rolę w przeglądaniu zasobów sieci?

Do czego służy URL? Głównie do udostępniania zasobów strony internetowej. Ułatwia kierowanie do wybranych treści, produktów, usług, ale też programów partnerskich. Wszyscy internauci powinni świadomie przeglądać zasoby sieci. Najlepiej nie klikać w odnośniki podejrzane, bardzo rozbudowane, zupełnie nieczytelne. Dobry URL wskazuje bardzo jasno na zasób i z reguły nie zawiera cyfr, ani dodatkowych znaków. Skrócony URL uzupełnia posty w mediach społecznościowych. Niektóre narzędzia umożliwiają skracanie odnośników, a tym samym nadanie im bardziej atrakcyjnego wyglądu dla finalnego użytkownika. Eksperci zajmujący się pozycjonowaniem starają się tworzyć hierarchie linków, często powiązane ze słowami kluczowymi.

Najlepiej, żeby URL pokazywał, w czym serwis się specjalizuje. Większość badań z branży SEO pokazuje, że użytkownicy portali chętniej udostępniają krótkie linki, a nie najbardziej rozbudowane. Dzięki spójnemu nazewnictwu w obrębie całego serwisu można nim po prostu lepiej zarządzać i budować zaufanie do treści i świadczonych usług. Jak wstawić URL? Tak naprawdę wystarczy skopiować adres witryny do wybranego formularza, komunikatora, czy innego medium. Ewentualnie można zamienić adres na inny typ odnośnika przez wyspecjalizowane programy najczęściej dostępne całkowicie bezpłatnie.

URL – o czym warto pamiętać?

  • URL porządkuje witrynę, buduje zaufanie i odgrywa znaczącą rolę w procesie pozycjonowania,
  • im krótszy, tym czytelniejszy,
  • w budowaniu hierarchii strony warto stosować słowa kluczowe dopasowane do specyfiki projektu,
  • większość internautów klika w odnośniki krótkie, a URL nie powinien zawierać skomplikowanych znaków.

URL porządkuje serwisy internetowe, przekazuje informacje w skróconej formie, odsyła do wybranych źródeł. Właściwie stanowi podstawę nowoczesnego internetu i buduje duże zasięgi pod warunkiem dobrej organizacji.

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
16 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *