Inne

Co to jest strona responsywna?


Właściciele stron internetowych coraz częściej muszą uwzględniać zróżnicowane potrzeby użytkowników, także dotyczące właściwego wyświetlania treści na urządzeniach mobilnych. Wyszukiwarki premiują już nie tylko komputery stacjonarne, ale właśnie wszystkie rodzaje urządzeń mobilnych, w tym smartfony i tablety. Co to jest strona responsywna i jakimi zaletami charakteryzuje się dla administratora witryny oraz potencjalnych odbiorców? Poniżej kilka praktycznych wskazówek, nie tylko dla webmasterów.

Strona responsywna w nowoczesnym odbiorze treści

Urządzenia mobilne posiadają znacznie mniejsze ekrany w stosunku do zwykłego komputera stacjonarnego, a przez to naturalnie nie są w stanie obsłużyć klasycznej strony internetowej. Aktualnie utrata rynku urządzeń mobilnych nie wchodzi w grę, dlatego responsywność to podstawowe założenie przy projektowaniu portali internetowych, w tym sklepów internetowych. Najczęściej przystosowanie do ekranów urządzeń mobilnych odbywa się w sposób zautomatyzowany. Witryna inaczej wygląda na ekranie komputera, a inaczej na smartfonie, czy tablecie. Zmienia się układ tablet, treści, często innych elementów. Czym jest strona responsywna? To taka witryna, która wyświetla się prawidłowo na komputerach stacjonarnych, smartfonach, tabletach w założeniu bez straty komfortu przeglądania treści, czy dokonywania zakupów. W bardziej technicznym odniesieniu chodzi o to, żeby serwis zmieniał rozdzielczość pod specyfikę ekranu. To ważna kwestia przekładająca się na użyteczność i budowanie zaufania do marki.

Dlaczego prawidłowe skalowanie witryny ma znaczenie dla pozycjonowania?

Responsywność strony wpływa również długoterminowo na wyniki pozycjonowania, ponieważ nowoczesne wyszukiwarki promują serwisy przystosowane do urządzeń mobilnych. Automatyczne skalowanie to prosta funkcja do wdrożenia, a jednocześnie gwarantująca znacznie lepsze wyniki optymalizacyjne. W przypadku CMS WordPress responsywność dotyczy większości, nawet bezpłatnych szablonów, więc wystarczy tylko instalacja wybranego motywu i ewentualne przerobienie pod strategię identyfikacji wizualnej. To naturalnie tylko jeden z przykładów wdrożenia.

Czy preferencje użytkowników internetu mają znaczenie przy projektowaniu stron internetowych?

Statystyki sektora e-commerce mówią wyraźnie, że coraz więcej potencjalnych klientów posługuje się internetem na smartfonie, który w wielu przypadkach zastępuje komputer. Robienie zakupów przez telefon, przeglądanie konta bankowego, komunikacja ze znajomymi, oglądanie filmów, czy granie w gry to tylko niektóre z najważniejszych możliwości telefonu komórkowego najnowszej generacji. Młodsze pokolenia przyzwyczają się też do specyficznych norm wyświetlania treści, mocno uproszczonego. Większość stron wyświetlających się na urządzeniach mobilnych nie ma właściwie zbędnych dodatków, ponieważ psują odbiór treści. Im większa czytelność, tym lepszy wpływ na konwersję sprzedaży. Strona internetowa RWD to już standard przy pozycjonowaniu i działaniach optymalizacyjnych.

RWD w praktyce funkcjonowania biznesu online i całego sektora e-commerce

  • strona responsywna przekłada się na wyniki w pozycjonowaniu,
  • umożliwia dotarcie do szerszego grona odbiorców, dzięki szybkiemu skalowaniu do rozdzielczości,
  • im prostsza nawigacja, tym mniej odrzuceń i pozytywny wpływ na wskaźnik konwersji sprzedaży, właściwie jeden z najważniejszych przy prowadzeniu biznesu online,
  • CMS WordPress umożliwia szybkie wprowadzenie responsywności na poziomie szablonu, więc warto dążyć do uproszczenia procesu,
  • urządzenia mobilne to ogromny, stale rosnący rynek, który w niektórych grupach wypiera zwykłe komputery stacjonarne.

Monitorowanie ruchu z urządzeń mobilnych

A zatem, co to jest strona responsywna? To portal, który wyglądem dopasowuje się do potrzeb użytkownika spędzającego czas, czy to przed komputerem stacjonarnym, laptopem, tabletem, smartfonem. Urządzenia mobilne zyskują zainteresowanie w sektorze e-commerce, a optymalizacja wyświetlania gwarantuje komfort przeglądania treści i zmniejsza skalę odrzuceń.

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
7 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *