Newsletter to bardzo popularna w ostatnim czasie forma komunikowania się marek z klientami, która pełni ważną funkcję marketingową. Wiele osób widząc zachęcającą ikonkę „zapisz się do newslettera” może zadawać sobie pytanie „co to newsletter?”. Najprościej ujmując – są to wiadomości wysyłane do klientów za pośrednictwem poczty internetowej. Każdy może wyrazić chęć przystąpienia do takiego newslettera i w ten sposób, podając swój adres mailowy, trafia na naszą listę osób, do których wysyłamy z wybraną przez siebie częstotliwością wiadomości.
Nawet jeśli nie wiesz, jak pisać newsletter, to można łatwo się tego nauczyć. W dzisiejszym świecie istotne jest budowanie dobrych i bliskich relacji ze swoimi klientami czy odbiorcami internetowych treści. Dobrze jest być w dobrych kontaktach z nimi i dzielić się chętnie informacjami w luźnej i niewymuszonej formie, warto o tym pamiętać. W dalszej części artykułu dowiesz się, co powinien zawierać newsletter i w jaki sposób wykorzystać to proste narzędzie dla zwiększenia znaczenia i renomy swojej marki.
Jak pisać newsletter, aby zainteresować czytelników?
Kiedy już odpowiedzieliśmy sobie na pytanie, co to jest newsletter i jaką odgrywa rolę, najwyższy czas dowiedzieć się nieco więcej o samej jego treści. Podstawową zasadą powinien być stanowczy brak uciążliwego spamu. Ludzie często odczuwają przebodźcowanie i są zasypywani każdego dnia ogromną lawiną informacji, musisz więc sprawić, aby twój newsletter się wyróżniał, nie nudził ludzi i był dla nich wartościowy. Jak pisać newsletter, żeby czytelnicy się nie znudzili i często klikali z radością i zaangażowaniem w nasze wiadomości? Przede wszystkim ważna jest objętość tekstu, zdecydowanie lepiej postawić na proste zdania i zwięzłą formę, która zachęca do czytania. Zatem co powinien zawierać newsletter, aby był popularny? Przede wszystkim możemy informować w nim o:
- akcjach promocyjnych i kodach rabatowych,
- nowinkach z życia firmy,
- ciekawych informacjach o produktach,
- wskazówkach i poradach dotyczących produktów,
- ideach, które przyświecają działalności firmy,
- nowościach albo planowanych zmianach.
Powyższe zasady newslettera, pozwalają odnieść sukces i zyskać większe grono zainteresowanych naszymi usługami klientów. Ludzie lubią również czuć się ważni, więc warto personalizować newsletter i dostosowywać go do różnych grup. Dodatkowo możemy organizować akcje promocyjne wyłącznie dla subskrybentów newslettera, wówczas ludzie zyskają konkretny powód, dla którego warto zapisać się na naszą listę mailingową. Żaden klient nie zapyta wtedy „co to jest newsletter?” tylko z ochotą kliknie i dopiszę się do niego bez wahania. Bieżąca komunikacja z klientami jest bardzo ważna i możemy ją wzmacniać właśnie za pomocą newslettera.
Co powinien zawierać newsletter internetowych twórców?
Wszyscy doświadczeni marketingowcy polecają newsletter, jako najlepszą formę kontaktu z odbiorcami i zdobywania ich zaufania. Bardzo często korzystają z niego również blogerzy, podcasterzy czy internetowi influencerzy, aby zyskać grono zaufanych odbiorców ich twórczości. Co powinien zawierać newsletter takiego internetowego twórcy? Podobnie jak w przypadku firm, muszą to być ciekawe i angażujące treści opowiadające o kulisach jego pracy, planach na przyszłość czy prowadzonych projektach i współpracach. Newsletter to doskonałe narzędzie do budowania marki własnej, dlatego często wykorzystują go internetowi twórcy. Osoby, które zapisują się na listy mailingowe, dobrowolnie dają twórcy newslettera kredyt zaufania, warto to wykorzystać.
Zasady newslettera i jego projektowanie
Newsletter można wysyłać za pośrednictwem przeróżnych wtyczek, aplikacji i programów stworzonych właśnie w tym celu. Zasady newslettera określamy sami za pomocą specjalnych kreatorów. Możemy wybrać własny szablon, dodać zdjęcia, własne logo, grafiki itd. Warto samemu zaprojektować wygląd naszego newslettera, zamiast bazować na gotowych wzorach i spersonalizować go, gdyż klienci doceniają takie drobne szczegóły.
Wysyłanie newslettera to nic trudnego, a korzyści, jakie z tego płyną, są nieocenione. Często aplikacje do wysyłania newsletterów mają również funkcje, dzięki którym dowiemy się, kim są w większości nasi odbiorcy, w jakim są wieku, jakiej płci itd., a to bardzo cenne informacje marketingowe służące do budowy bazy kontrahentów.
Jeżeli nie wiemy jak pisać newsletter i nie mamy takich umiejętności, to zawsze można skorzystać z pomocy agencji reklamowych czy copywriterów, którzy doradzą nam, w jaki sposób pisać ciekawe i zachęcające newslettery dla swoich odbiorców. Zasady newslettera oczywiście określimy sami, a specjaliści pomogą nam tylko wybrać odpowiednią formę i treść naszego internetowego listu do klientów.
Ważne pytanie – czy newsletter jest płatny?
Być może część osób przed przystąpieniem do newslettera zastanawia się, czy newsletter jest płatny. Otóż jest on darmowy, oczywiście część twórców internetowych może za jego pośrednictwem informować nas np. o swoim kursie czy e-booku, które są płatne, ale sam newsletter jest bezpłatny, a to, czy chcemy korzystać z płatnych dodatków, zawsze wybieramy sami. Również platformy mailingowe, za których pośrednictwem firmy wysyłają newsletter w większości są bezpłatne, zdarzają się oczywiście takie, które posiadają wiele funkcji dodatkowych, które mogą być dodatkowo płatne. Firmy nie pobierają od subskrybentów newslettera żadnej cyklicznej opłaty z tytułu figurowania na liście mailingowej. Zasady newslettera zawsze powinny być jasno określone przez wszystkich, którzy go wysyłają. Jeśli już wiemy co to jest newsletter i poznaliśmy odpowiedź na palące pytanie, jak to „czy newsletter jest płatny„, to jak na dłoni widzimy mnóstwo korzyści wdrożenia takiego systemu do komunikowania się ze swoimi klientami. Stosowanie newslettera zwiększa sprzedaż i pozwala zdobyć zaufanie odbiorców. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby spróbować już dziś zdobyć grupę subskrybentów swojego newslettera!