Inne

Co to jest marketing społecznościowy?


Media społecznościowe zmieniły wiele w praktyce marketingowej przedsiębiorstw, szczególnie działających w sieci, a także agencji PR i instytucji pragnących dotrzeć w bardziej masowej skali do zainteresowanych różnymi projektami. Media społecznościowe umożliwiają kreowanie zainteresowania produktami, usługami, innymi akcjami w masowej skali. Co to jest marketing społecznościowy i w jaki sposób uwzględnić social media w długoterminowej promocji i rozwoju działalności internetowej? Poniżej praktyczna ściąga dla osób zainteresowanych zagadnieniem promocji w sieci.

Dlaczego warto docierać tylko do klientów faktycznie zainteresowanych marką?

Reklama w mediach społecznościowych charakteryzuje się pełną personalizacją i dopasowaniem do specyfiki prowadzonego biznesu online. Jeżeli sklep internetowy poszukuje mężczyzn w danym wieku, do tego mieszkających w dużych aglomeracjach, zajmujących wyższe stanowiska może to osiągnąć właśnie przez konfigurację reklam na większości portali społecznościowych. Oczywiście poza płatnymi usługami promocyjnymi możliwymi do kontrolowania i badania wyników występują też działania bezpłatne związane z rozwojem własnej strony firmowej na poziomie mediów społecznościowych. Większość sklepów internetowych buduje w tym stylu większe zaufanie do świadczonych usług, dzieli się nowinkami, czy ciekawostkami z życia firmy. Ciekawy pomysł na media społecznościowe to realne przełożenie na zysk, a nawet oddzielny projekt przyciągający reklamodawców, inwestorów, działalności kompatybilne do dalszej współpracy.

Co to jest marketing społecznościowy dla biznesu online?

  • platformą do budowania zaufania, świadomości marki. W mediach społecznościowych klienci spędzają coraz więcej czasu, a nawet dokonują bezpośrednich zakupów, monitorują promocje, uczestniczą w konkursach. Dobry pomysł to zróżnicowanie treści w social mediach, a także na bezpośredniej witrynie sprzedażowej.
  • dzięki mediom społecznościowym firmy znalazły się bliżej klientów,
  • popularne problemy klientów, czy użytkowników marki można rozwiązywać w skali masowej, a nie indywidualnie, właśnie przez odniesienie do platform społecznościowych. Większość klientów odczyta informację i nie będzie obciążać obsługi technicznej,
  • najnowsze treści opublikowane na stronie internetowej warto od razu przenosić z dodatkowymi opisami na serwisy społecznościowe. Im większa różnorodność treści, tym większa szansa przyciągnięcia konwersji,
  • luźniejsze posty firmowe pokazują, że wszędzie pracują ludzie, a to w dużym stopniu ułatwia rozwiązywanie problemów i prowadzenie sprzedaży w grupie, która po prostu lubi dany biznes.

Dlaczego różnicowanie kontaktu z grupą docelową się opłaca?

Jak działa marketing społecznościowy? Kieruje się przede wszystkim do wyselekcjonowanych grup użytkowników. Masowy kanał komunikacji prowadzony językiem korzyści okazuje się zyskownym rozszerzeniem praktycznie każdego projektu komercyjnego prowadzonego w sieci. Niektóre przedsiębiorstwa decydują się na zlecenie prowadzenia mediów społecznościowych agencjom zewnętrznym, chociażby powiązanym z PR. To dobra praktyka, ale wymaga nieustannej kontroli wyników i utrzymania zaangażowania. Jeden z najważniejszych czynników sukcesu promocji w social mediach do regularność publikacji.

Czy trudno utrzymać uwagę użytkownika i zachęcić go do zakupów?

Utrzymanie uwagi użytkownika to trudna sztuka. Badania marketingowe pokazują, że klienci preferują bardzo krótkie formy, zajawki. Większość internautów czysta tylko nagłówki, albo początek publikacji, a niekoniecznie całość. Dopiero osoby pragnące realnie porównać produkty, albo zastanawiające się nad wydaniem pieniędzy studiują treści w sposób pogłębiony. Takie rozróżnienie to duża szansa na prowadzenie zrównoważonego marketingu w kanałach standardowych i społecznościowych. Reklama w mediach społecznościowych oznacza nową rutynę kontaktu z klientami, wymagająca z reguły oddelegowania pracownika, albo wyspecjalizowanej agencji.

Dlaczego warto nawiązać współpracę z influencerami?

Fanpage to nie tylko informacja dla klientów, ale narzędzie do prowadzenia sprzedaży, zbierania adresów e-mail, telefonów. Strategię komunikacji w mediach społecznościowych trzeba obowiązkowo dopasować do regulaminów platform, a także do specyfiki grupy docelowej, wrażliwości na konkretne komunikaty. Ciekawe perspektywy dla sektora e-commerce zapewnia influencer marketing powiązany właśnie z social mediami. Dlaczego? Influencerzy, inaczej branżowe autorytety sprzedają poprzez polecenia i zapewniają też duży poziom rozrywki, swobodnej komunikacji. Nie są często związani bezpośrednio z marką, ale rekomendują tylko sprawdzone rozwiązania. Dla firm kontakt z influencerami, którzy posiadają już własną bazę fanów to szansa na wypromowanie nowych produktów, czy usług znacznie niższym kosztem.

Dlaczego warto wypróbować wiele formatów komunikacji z klientami i gdzie to robić?

Medium społecznościowe otworzyło wiele nowych dróg biznesom online do zdobywania uwagi konsumentów. Utrzymanie zainteresowania przez dłuższy czas to tak naprawdę sztuka, a firmy powinny kierować się już wyłącznie do użytkowników faktycznie zainteresowanych produktami, usługami, wydarzeniami w biznesie. Media społecznościowe też przechodzą przez pewne podziały i inaczej marki komunikują się na Facebooku, a inaczej na Instragramie, czyli platformie bardziej wizualnej, fotograficznej. Reklama w mediach społecznościowych różnicuje się zatem na format treści, graficzny (fotograficzny), powiązany z nagraniami wideo. Nawet publikacja krótkiej instrukcji do produktu, albo recenzji często przekłada się na ogromną skalę odwiedzin i szansę optymalizacji konwersji sprzedaży.

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
13 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *