Pozycjonowanie strony może dziać się na różne sposoby. Jedną z najpopularniejszych metod jest linkbuilding. Wyszukiwarki internetowe, w szczególności Google, są często wykorzystywane przez użytkowników, aby zdobyć informacje. To dobra okazja do wykorzystania, aby jednocześnie polepszyć pozycję naszej witryny. W jaki sposób?
Strategia link building – jak powinna wyglądać?
Pierwsze działania związane z SEO (Search Engine Optimalisation), a dokładniej mówiąc, jedną z części, jaką jest linkbuilding, kierowały się w stronę katalogów i forów. To stamtąd pochodziły linki zewnętrzne prowadzące do naszej witryny. Część z firm nadal stosuje ten rodzaj strategii, jednak lepszą jest stawianie na artykuły sponsorowane. W ten sposób pozyskujemy linki zewnętrzne z wysokiej jakości serwisów, które są lepiej postrzegane przez algorytm, dzięki czemu szybciej znajdziemy się w upragnionej top 10.
Takie wyniki organiczne, czyli kolejność pojawiania się podczas wyszukiwania danej frazy w Google, zapewni dobrze zaplanowana strategia linkbuildingowa. Poza wspomnianymi wcześniej artykułami sponsorowanymi z linkami zewnętrznymi, należy pamiętać o linkowaniu wewnętrznym. Wasza strona posiada autorskiego bloga? Publikujcie na niej wartościowe treści i linkujcie w artykułach do pozostałych powiązanych tematycznie wpisów na blogu.
Skuteczny link building – co to znaczy?
Jak spowodować, aby klient łatwiej trafił do naszego sklepu? Wystarczy przygotować skuteczną kampanię SEO i konsekwentnie ją realizować przez dłuższy czas. Pamiętajcie, że algorytm Google i innych wyszukiwarek uczy się zachowań konsumentów przez kilka miesięcy, toteż pozycjonowanie powinno odbywać się regularnie i przez założony przez nas okres.
Najważniejsze są: regularność, konsekwencja i… cierpliwość. Wyniki w wyszukiwaniach pojawiają się bowiem po około 4–6 miesiącach. Działajcie więc dwutorowo – stale sprawdzajcie optymalizację wpisów blogowych i wybierajcie frazy kluczowe, które znajdują się na szczycie popularności w wyszukiwaniach, a następnie używajcie ich w treściach zarówno na swojej witrynie, jak i we wpisach sponsorowanych.
Fot. shutterstock