Pozycjonowanie sposoby

Co to jest link?

Rafał Cyrański to autor, informatyk, urodzony 12 grudnia 1980 roku w Polsce w Łodzi, założyciel FunkyMEDIA firmy specjalizującej się w obszarach takich jak SEO i Content Marketing. Ukończył Informatykę w 2001 roku. Rafał jest również gospodarzem podcastu FunkyMEDIA Podcast SEO oraz autorem książek z dziedziny marketingu cyfrowego.


Odnośniki, linki, hiperłącza to właściwie fundament internetu, a także wymiany informacji na tematycznych serwisach. Linki pełnią kluczową rolę w rozwijaniu większości serwisów online, sklepów internetowych, blogów, a im bardziej wartościowe, tym bardziej pomagają wybić się w wynikach wyszukiwania. Odnośniki biorą udział w procesie długoterminowego pozycjonowania i z czasem przekładają się na widoczność w sieci, a nawet budują zainteresowanie konkretnej grupy docelowej. Co to jest link i co warto wiedzieć o budowaniu sieci linków dla własnego serwisu?

Dlaczego przenoszenie po linkach do treści to fundament rozwoju sieci?

Publikacje w sieci, strony przenoszą się na inne właśnie za pośrednictwem hiperłącza. Odnośniki można przedstawiać na sucho, w czystej postaci, jako zwykły adres serwisu internetowego, albo ukrywać w treści, pod słowami kluczowymi, co zwiększa sukcesy w pozycjonowaniu pod warunkiem, że właściciel strony specjalizuje się w tematyce i porusza się głównie w niej. Linki pełnią funkcję rozpowszechniania wiedzy, informacji, ale też porządkową dla mocno rozbudowanych witryn. Układ linków wewnętrznych ma ogromne znaczenie dla komfortu poruszania się po zgromadzonej treści. Ułatwienie dostępu to jeden z najważniejszych celów działania internetu.

Dlaczego odnośniki mają znaczenie w budowaniu strategii marketingowych i w pozycjonowaniu?

Jak działa link? Po kliknięciu na odnośnik użytkownika odsyła się do docelowego adresu. Większość użytkowników sieci powinna uważać, gdzie kieruje uwagę i w jakie linki wchodzi, ponieważ niektóre znajdują się na tzw. czarnych listach i mogą przekładać się w skrajnym przypadku na straty finansowe. Hiperłącza mają duże znaczenie w prowadzeniu kampanii marketingowych. Dają pole do współpracy pomiędzy komplementarnymi serwisami. Sklep internetowy związany ze sprzedażą produktów, czy usług może nawiązać współpracę z programami partnerskimi, a tym samym zarabiać na poleceniach. Do linków można dodać wiele spersonalizowanych ścieżek ułatwiających testowanie sprzedaży, widoczności w sieci, innych właściwości przydatnych do udoskonalenia działalności w sektorze e-commerce.

Jak hiperłącze wygląda z bardziej technicznej strony?

Co to link w bardziej technicznym odniesieniu? Kojarzy się przede wszystkim z adresem strony oraz podkreślonym tekstem wskazującym na możliwość kliknięcia. Czytając artykuły w sieci można natknąć się najczęściej na różne, tematyczne przekierowania najczęściej pogłębiające wiedzę lub zachęcające do partnerstwa, czy zakupu. Strony, które tworzą wartościowe bazy linków znajdują się najczęściej znacznie wyżej w wynikach wyszukiwania, a przez to docierają szybciej do własnej grupy docelowej.

Link – co warto zapamiętać?

  • linki porządkują treści bezpośrednio na witrynie,
  • umożliwiają przekazywanie wiedzy i informacji w krótkim czasie,
  • uczestniczą w procesie pozycjonowania,
  • spersonalizowane pozwalają na prowadzenie zaawansowanych statystyk.

Co to jest link w internecie? Odnośnik wiąże się z pozycjonowaniem, ale pełni też rolę informacyjną, porządkową i umożliwia płynne przeglądanie zasobów internetu. Przekierowania prowadzą często do nowych, bardzo ciekawych witryn, dlatego od czasu do czasu warto poświęcić chwilę na przeszukiwanie nowych witryn po hiperłączach. A jak wygląda link? W zwykłym artykule to z reguły podkreślone i pogrubione wyrażenie, bardzo jasno oznaczone i naprawdę trudne do pominięcia. Dobra organizacja wewnętrzna linków pomaga w prowadzeniu blogów, ale też bardziej komercyjnych projektów.

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
260 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *