SEO

Co to jest konwersja?


Prowadzenie biznesu online, a także długoterminowy rozwój w sektorze e-commerce wymaga od właściciela projektu przygotowania narzędzi do wykonywania zróżnicowanych pomiarów sprzedaży i generalnie zainteresowania grupy docelowej. Konwersja w sprzedaży to jeden z najważniejszych, kluczowych wskaźników przekładających się na faktyczne udoskonalenia działalności. Co warto wiedzieć o wskaźniku? Czy pomiary to skomplikowana sprawa? Dlaczego monitoruje się wejścia użytkowników związane ze sprzedażą? Poniżej kilka praktycznych wskazówek dla wszystkich zainteresowanych założeniem sklepu internetowego, albo innego komercyjnego projektu.

Co to jest konwersja w praktyce funkcjonowania sektora e-commerce?

Większość właścicieli sklepów internetowych posiada ograniczone budżety na marketing i prowadzenie kampanii, a zatem wydajność wydawanych złotówek ma decydujące znaczenie dla budowania przewagi konkurencyjnej. Konwersja a sprzedaż to bardzo zbliżone pojęcia, jednak wskaźnik daje wgląd do stopy zwrotu w różnych okresach. Ile wejść na stronę przełożyło się na transakcje i zarobek właściciela witryna? Aktualnie narzędzia marketingowe pozwalają na mierzenie właściwie wszystkich wydanych pieniędzy, a firmy poważnie myślące o pozyskaniu klientów powinny to robić. Wykonywanie prawidłowych pomiarów w kampaniach promocyjnych maksymalizuje ROI, zwrotu z inwestycji. Nawet poważni inwestorzy branżowi interesują się tylko takimi pomysłami, właśnie o dużej stopie zwrotu z inwestycji.

Czy wejścia na stronę zamieniają się w transakcje i czy klienci faktycznie interesują się marką?

Co to jest konwersja w handlu internetowymw bardziej technicznym odniesieniu? To wskaźnik, którzy mierzy zaangażowanie użytkowników po wejściu na portal w wydaniu procentowym. Można mierzyć nie tylko sprzedaż, ale też kliknięcia w konkretne pola, wypełnienie newslettera i wiele innych obszarów. Oczywiście dla sklepów internetowych liczy się to, ile wejść przełożyło się na zakupy, przekierowanie do koszyka. Dzięki realnym liczbom można z czasem dokonywać poprawek i coraz skuteczniej kreować ofertę, idealnie pod potrzeby użytkowników.

Konwersja – dlaczego warto zapamiętać pojęcie?

  • wykonywanie pomiarów wskaźników sprzedażowych i ujęcie procentowe zapewnia lepsze wydatkowanie środków na kampanie marketingowe,
  • wskaźnik przekłada się z czasem na znacznie lepsze prowadzenie promocji i przedstawianie produktów, usług, które szybciej kierują do koszyka i podsumowania transakcji,
  • zebrane badania można przedstawić inwestorom lub innym partnerom biznesowym i zyskać tym samym większe zaufanie,
  • konwersja w sprzedaży to jeden z kluczowych czynników sukcesu, szansa budowania przewagi konkurencyjnej, świadczy mocno o sile marki.

Dlaczego warto wykluczyć wpływ sezonowości i spojrzeć na temat z dłuższej perspektywy?

Warto zauważyć, że wskaźnik konwersji w niektórych sklepach internetowych kształtuje się bardzo sezonowo. Z tego powodu analizę urealnia się do nieco dłuższych okresów, albo uśrednia w zależności od rozbieżności promocyjnych. Trzeba zwrócić na ten punkt uwagę przy wynajmowaniu ekspertów od marketingu. Nie można stawiać tylko na krótkoterminowe wyniki, ale patrzeć na marketing długoterminowo. Konwersja w sprzedaży pokazuje w dużym stopniu zaufanie do działalności i wiąże się z innymi wskaźnikami wskazującymi na koszt pozyskania klienta. Zamiana wejść na pieniądze to monetyzacja.

Pojęcie pojawia się nie tylko przy prowadzeniu sklepów online, ale również innych projektów. Nawet rozwój kanału na YouTube wymaga sensownego podejścia do monitorowania statystyk. Lepsza monetyzacja to mniej wydanych pieniędzy na kampanie reklamowe. Do tego, dzięki prawidłowemu odczytaniu konwersji nie popełnia się błędów w śledzeniu grupy docelowej.

Co to konwersja w odniesieniu do przychodu ze sprzedaży?

Projekty komercyjne w sieci chcą przyciągną możliwie najwięcej odwiedzin, a można tego dokonać wyłącznie przez rozbudowane kampanie marketingowe, pozycjonowanie, poszerzanie świadomości marki. Media społecznościowe, optymalizacja kontaktu z grupą docelową, język korzyści to tylko niektóre z przykładów budowania zainteresowania. Ale sklepy nie interesują się tylko samymi odwiedzinami serwisu sprzedażowego, ale wizytami jakościowymi, czyli zamieniającymi się w spełnienie konkretnych potrzeb. To zakup produktu, usługi, zapisanie się do newslettera, nawiązanie kontaktu, pozostawienie numeru telefonu.

Dodatkowo przyda się ocena wartości wszystkich transakcji w odniesieniu do współczynnika konwersji. Widać wyraźnie, że konwersja w sprzedaży służy budowaniu przewagi konkurencyjnej i to tak naprawdę bez wielkiego zaangażowania. Aktualnie statystyki zbiera się automatycznie i podaje regularnie do wiadomości właściciela biznesu online. Sklepy internetowe, które szukają odpowiedzi na pytanie, co to jest konwersja i świadomie badają wydatki na kampanie marketingowe znacznie częściej osiągają sukces i błyskawicznie eliminują błędy. Dodatkowo analizy marketingowe dają wgląd w prawdziwe potrzeby grupy docelowej.

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
12 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *