Google ADS

Co to jest kampania Google Ads?


Prowadzenie skutecznych działań promocyjnych w sieci wymaga pozycjonowania, czyli uzyskania odpowiedniej widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania, ale też wykorzystania linków sponsorowanych. Skuteczna kampania Google Ads połączona ze standardowymi praktykami marketingu internetowego okazuje się najczęściej bardzo wartościowa i umożliwia monitorowanie wszystkich wyników. Jak prowadzić kampanię Google Ads, czym się wyróżnia na tle konkurencyjnych rozwiązań i jakie kwoty w ogóle warto zainwestować w celu przetestowania narzędzia, a może wszystkie działania powierzyć agencjom zewnętrznym? Poniżej kilka konkretnych wyjaśnień dla właścicieli sklepów internetowych i nie tylko.

Co to są linki sponsorowane i w jaki sposób wyglądają?

Google Ads bazuje na linkach sponsorowanych. To odnośniki komercyjne, wyświetlane priorytetowo użytkownikom, najwyżej na liście wyników i kierujące z reguły do strony sprzedażowej. Dzięki linkom sponsorowanym nawet początkujący sklep internetowy, bez własnego bloga firmowego, ani rozbudowanej bazy linków jest w stanie dotrzeć do grupy docelowej, a to ma ogromne znaczenie dla równowagi marketingowej w początkowym okresie rozruchu biznesu w sektorze e-commerce. Zanim pozycjonowanie w wynikach organicznych nie złapie odpowiedniego tempa warto rozpatrzyć inwestycję w linki sponsorowane właśnie, ponieważ kampanie rozlicza się przede wszystkim za wyniki i to często u certyfikowanych Google partnerów. Jak prowadzić kampanię Google Ads? Najlepiej właśnie przez certyfikowanego partnera. Linki sponsorowane wyświetlają się prawidłowo na komputerach stacjonarnych i coraz popularniejszych urządzeniach mobilnych.

W jaki sposób budżet wpływa na powodzenie kampanii linków sponsorowanych w Google?

Pozyskanie większych funduszy na kampanię Google Ads opłaca się, ponieważ wtedy przekaz reklamowy nie znika z różną częstotliwością, a narzędzie nie nakłada żadnych blokad. Ustawienia kampanii wymagają optymalizacji pod kątem stawek i kierunku promocji. Narzędzie Google zapewnia wiele zaawansowanych możliwości, w tym kształtowanie reklamy na branżowe i standardowe słowa kluczowe. Dzięki temu można śledzić wyniki w dłuższym czasie i podjąć decyzję o rozszerzeniu budżetu na dobrze konwertujące frazy. Śledzenie konwersji na wszystkie wybrane słowa kluczowe przy kampaniach płatnych to jedno z najważniejszych założeń. Wiele narzędzi marketingowych odnosi się do tego projektu, a wyspecjalizowane agencje przejmują taką odpowiedzialność na siebie i po prostu cyklicznie raportują wyniki. Skuteczna kampania Google Ads uwidacznia się natychmiast w budżecie, a przedsiębiorca widzi, czy sprzedaż rośnie, czy utrzymuje się na takim samym poziomie, a może okresowo spada.

Dlaczego opłaca się wprowadzić mechanizm linków sponsorowanych do promocji sklepu online?

Reklama w wyszukiwarce przy prowadzeniu wyłącznie biznesu online to właściwie jedyna sensowna droga na zdobycie klientów, częściowo na zasadzie prowizyjnej. Usługa ma duże podobieństwo do zatrudnienia przedstawiciela handlowego w sieci. Niektóre sklepy internetowe mogą zdecydować się na różne formy promocji w grupie docelowej. Dużą popularnością cieszy się remarketing, czyli zachęcenie do powrotu klienta potencjalnie zainteresowanego propozycją sprzedaży, czy kampanie wideo na YouTube. Niektóre kanały YouTube przyciągają już większą publiczność niż klasyczna telewizja i inne media, a skuteczna kampania Google Ads to szansa zagospodarowania tego elementu.

Skuteczna kampania Google ADS i współpraca z wyspecjalizowaną agencją

Agencje związane z prowadzeniem kampanii Google Adsw pierwszej kolejności rozpoznają cele sprzedażowe i rozwojowe klienta biznesowego, a następnie analizują ofertę i właściwości grupy docelowej. Warto pamiętać, że do klientów o różnej charakterystyce trafia zupełnie inny przekaz. Język korzyści, nawet w linkach sponsorowanych odbija się na konwersji. Przed wdrożeniem linków sponsorowanych najlepiej upewnić się, czy nie ma błędów optymalizacyjnych na witrynie sprzedażowej. Dodatkowo przyda się wiedza o tym, w jaki sposób użytkownicy, klienci przeglądają zawartość. Jeżeli robią to, np. zbyt długo i nagle wychodzą to znak do zaplanowania poprawek, jeszcze przed wydaniem pieniędzy na poważniejsze strategie marketingowe. Jak stworzyć skuteczną kampanię Google Adss? Krytyczna staje się ocena, skąd pochodzi ruch wpływający na sprzedaż. Czy z wyników organicznych, czy z linków sponsorowanych, a może jeszcze z innych źródeł. Niektórzy klienci trafiają do sklepów internetowych przez komentarze na forach branżowych, albo przez ulubione blogi.

W jaki sposób przygotować się do prowadzenia kampanii Google Ads?

  • Specjalistom od kampanii linków sponsorowanych przekazuje się najważniejsze informacje o produkcie, czy usłudze. Im więcej komunikatów związanych z realną użytecznością dla klienta, tym lepiej. Linki sponsorowane to stosunkowo krótka, ale długo widoczna forma przyciągania uwagi, też skorelowana z jakościowymi grafikami, albo odniesieniami multimedialnymi.
  • Przyda się analiza konkurencji, czy zajmuje podobne stanowisko do prowadzenia działań marketingowych. Jeżeli tak można coś udoskonalić, albo w ogóle zmienić podejście, czy skopiować rozwiązania gigantów branżowych,
  • Jeżeli sklep internetowy lub marka posiada faktyczne przewagi konkurencyjne należy je koniecznie zaprezentować w strategii marketingu online,
  • Zbieranie danych o grupie docelowej rozpoczyna się jeszcze przed założeniem biznesu online. Im większa wiedza o klientach, tym lepszy kierunek linków sponsorowanych,
  • Ocenie poddaje się wszystkie kanały sprzedażowe i konwersję z różnych źródeł w celu wyeliminowania pomyłek z wydatkami i planowaniem budżetu.              

Dlaczego skuteczna kampania Google Ads?

Jak prowadzić kampanię Google Ads? W dużym stopniu długoterminowo i bardzo naturalnie oraz w taki sposób, aby nie odbiegać specjalnie od dobrych praktyk wykorzystywanych przez konkurencję. Nawet duże nasilenie rywali na rynku nie oznacza strat, a jedynie potrzebę selekcjonowania partnerów do promocji. Kampanię można zoptymalizować w taki sposób, aby pasowała nawet do bardzo małego, lokalnego sklepu stacjonarnego i odpowiadała bezpośrednio na potrzeby klientów. Linki sponsorowane odgrywają ważną rolę w procesie badania potencjału rynkowego i zajmują czołowe miejsce na liście usług w sektorze e-commerce. Współpracują bardzo dobrze z pozycjonowaniem. Skuteczna kampania Google Ads ponosi nawet wyniki sprzedażowe sezonowo, chociażby przed świętami, albo przed miesiącami wakacyjnymi.

Zalety kampanii linków sponsorowanych w odniesieniu długoterminowym

Do najważniejszych zalet narzędzia należy elastyczność, dostęp do wielu danych statystycznych, dotyczących konwersji sprzedaży. Budżet można kształtować w zależności od uzyskiwanych na bieżąco wyników. Dochodzi do tego kierowanie przekazu tylko do faktycznie zainteresowanych klientów, aby nie tracić pieniędzy. Google Ads posiada ogromny, międzynarodowy wręcz zasięg, a z dobrymi specjalistami gwarantuje pozytywne wyniki, nawet dla początkujących biznesów online.

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
122 wyświetlenia
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *