Reklamy w najpopularniejszej wyszukiwarce i w Polsce, i na świecie to jeden z najłatwiejszych sposobów dotarcia do klientów. Czym jest Google Ads i jak z niego korzystać?
Poznaj system reklamowy Google
System reklam w wyszukiwarce Google jest jednym z najpopularniejszych narzędzi w marketingu internetowym. Płatne reklamy są łatwe w obsłudze i skuteczne. Google Ads działa zresztą nie od dziś, dlatego jego twórcy od lat dostosowują system reklamowy do zmieniającej się wirtualnej rzeczywistości i sposobów wyszukiwania. Warto wiedzieć, że Google Ads funkcjonuje w słownikach e-marketingu dopiero od 2018 roku. Wcześniej system reklamowy Google nosił nazwę Google AdWords.
Jakie funkcje ma Google Ads?
Mówiąc w uproszczeniu, Google Ads służy do tworzenia, uruchamiania i analizowania płatnych kampanii reklamowych w wyszukiwarce Google. Reklamodawca płaci za reklamę na podstawie każdego 1000 wyświetleń (system CPM, czyli Cost Per Mile) lub kliknięć (system PPC, czyli Pay Per Click). Reklamy wyświetlają się m.in. w wynikach wyszukiwania Google i na YouTubie. Ciekawym miejscem pojawiania się reklam jest Google Merchant, czyli wyszukiwarka sklepów, którą stworzył gigant z Mountain View. Najchętniej korzystają z niej miłośnicy szybkich, intuicyjnych zakupów.
Reklamy w Google Ads idealnie dopasowane do celu kampanii i odbiorców
Reklamowanie się w Google Ads jest łatwe w zarządzaniu. Reklamodawca może w dowolnym momencie uruchomić kampanię, wstrzymać ją lub zakończyć. Gigant z Mountain View ułatwia też zapanowanie nad budżetem przeznaczonym na reklamę. W systemie do zarządzania kampaniami Google Ads można ustalić budżet przeznaczony na konkretną kampanię, a nawet rozbić ją na krótsze okresy, podając maksymalną kwotę na dzień, tydzień lub miesiąc. Równie łatwo określić najwyższe możliwe stawki, jakie jesteś w stanie przeznaczyć na kliknięcie reklamy.
Po stronie reklamodawcy leży również wybór słów kluczowych i adresatów kampanii. Możesz określić dokładne dane demograficzne osób, które zobaczą Twoją reklamę, a także lokalizację adresatów Twojej kampanii.
Biorąc pod uwagę, że w grudniu 2021 roku prawie 93% internautów w całej Europie korzystało z Google, dobrze przygotowana kampania reklama w tej najpopularniejszej wyszukiwarce przynosi wysoki zwrot z inwestycji.
Fot. Shutterstock