Inne

Co to jest domena?


Prowadzenie działalności w sieci wymaga założenia strony internetowej, wykupienia hostingu, czyli wirtualnego dysku, a także domeny. Unikalny adres do prezentacji własnego projektu w sieci to właściwie kluczowa sprawa, jeżeli chodzi o rozwój i dalszą promocję biznesu online, ale nawet hobbystycznego bloga. Co to jest domena i w jaki sposób najlepiej podejść do uruchomienia własnej strony internetowej? Poniżej kilka praktycznych informacji dla zainteresowanych.

Czym jest domena i dlaczego ma znaczenie dla rozwoju biznesu online?

Domeny rejestruje się z reguły w wyspecjalizowanych firmach hostingowych. Wymyślenie dobrej nazwy dla nowej marki to często spore wyzwanie, ale warto zwrócić uwagę na to, że inni użytkownicy mogą już wcześniej zająć konkretne adresy i wystawić je na dedykowanych aukcjach. To spory problem dla niektórych biznesów, które kojarzone bezpośrednio z daną nazwą muszą postarać się o taką inwestycję i wykupienie idealnie dopasowanego adresu. Domena to krótko mówiąc reprezentacja słowna projektu znajdującego się w sieci, chociażby sklepu internetowego. Domena składa się z podstawowej nazwy, ale także rozszerzenia globalnego lub lokalnego. Niektóre biznesy online chcą skierować się bardziej do klientów z miast i wtedy poszukują domen regionalnych. Natomiast przy rozwoju projektów bardziej globalnych, ogólnokrajowych lepiej wybrać końcówkę .pl lub nawet międzynarodową.

Rozszerzenie ma pewne znaczenie przy długoterminowym pozycjonowaniu i na czytelność samej domeny. Większość właścicieli zarejestrowanych domen chce, żeby były łatwe w zapamiętaniu, czytelne i przede wszystkim możliwie najkrótsze, spójne z całą prowadzoną działalnością. Co to jest domena w bardziej technicznym odniesieniu? Składa się z protokołu, subdomeny, bezpośredniej nazwy i rozszerzenia. Coraz więcej użytkowników sieci zwraca uwagę na bezpieczne protokoły https://, a nie tylko http:// ze względu na nieustanne przekazywanie danych osobowych. Domena może zatem charakteryzować się większym prestiżem, czy bezpieczeństwem dla finalnego użytkownika.

Czym jest domena i w jaki sposób podejść do spraw rejestracji?

Co to jest domena internetowa? Można powiedzieć, że to adres prowadzonego przedsięwzięcia dostępny dla wszystkich internautów. Dobre domeny zyskują na wartości, stanowią przewagę konkurencyjną i dają szansę na znacznie efektywniejsze pozycjonowanie, dlatego warto przemyśleć rejestrację i zapoznać się z potrzebami grupy docelowej.

  • Warto w pierwszej kolejności sprawdzić dostępność różnych adresów i dopasować najlepszy nie tylko na podstawie własnych przemyśleń, ale systemu ankietowania wśród grupy docelowej. Niektóre marki idą o krok dalej i organizują konkursy na najlepsze nazwy produktów, czy usług. To pozwala często na lepsze zrozumienie własnych klientów.
  • Domenę najlepiej zarejestrować bezpośrednio w firmie hostingowej, która obsługuje wszystkie zasoby firmowe. Dzięki temu właściciel projektu zyska rozliczenia na jednej fakturze i nie będzie miał problemów z odniesieniem do supportu.
  • Domeny odnawia się w cyklach rocznych, a cena zależy od rozszerzenia, a nie nazwy. Domeny lokalne to mniejsze stawki od globalnych.
  • Dzięki własnej domenie można zaprojektować bardziej czytelnego e-maila do kontaktu z klientami lub inwestorami. To szansa na wyróżnienie się z otoczenia konkurencyjnego.
  • Jeżeli domena nie jest dostępna warto wypróbować nazwy z myślnikami lub innymi znakami umożliwiającymi elastyczne podejście do rejestracji.
  • Odnowienie domeny spada na firmy hostingowe, ale warto dopilnować terminów płatności, ponieważ podmioty zewnętrzne często polują na nazwy nieopłacone.
  • Z czasem domeny zyskują na wartości, a zatem stanowią niezłe źródło lokaty kapitału.

Dlaczego warto poważnie podejść do kwestii rejestracji adresu?

Co to domena pod kątem rozpoznawalności biznesu? Rozszerzenia domen pozwalają na lepszą klasyfikację projektów i na docieranie do konkretnych odbiorców. Dopasowanie odpowiedniego rozszerzenia ułatwia optymalizację i długoterminowe pozycjonowanie. Na rynku występują domeny narodowe, czyli .pl lub .de, regionalne odnoszące się do konkretnych miast, globalne doceniane za dużą uniwersalność, czyli .com lub .org (przeznaczone organizacjom, niekoniecznie działalnościom komercyjnym).

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
9 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.