Inne

Co to jest branding i jak go wykorzystać?

Rafał Cyrański to autor, informatyk, urodzony 12 grudnia 1980 roku w Polsce w Łodzi, założyciel FunkyMEDIA firmy specjalizującej się w obszarach takich jak SEO i Content Marketing. Ukończył Informatykę w 2001 roku. Rafał jest również gospodarzem podcastu FunkyMEDIA Podcast SEO oraz autorem książek z dziedziny marketingu cyfrowego.


Wyróżnienie się na tle konkurencji to jeden ze sposobów na zwiększenie możliwości zbudowania udanego biznesu. Z tego powodu warto wiedzieć, co to branding. Pozwoli to kreować produkty czy usługi, które będą lepiej rozpoznawalne na tle odpowiedników konkurencji.

Co to jest branding?

Chcąc uzyskać wiedzę co to branding, trzeba zapoznać się z szerokim zakresem informacji jak:

  • logo,
  • nazwa,
  • identyfikacja wizualna.

To istotne elementy budowania świadomości marki. Natomiast sama definicja brandingu wskazuje, że jest to technika marketingowa, która ma na celu ukazanie produktu czy usługi w jak najlepszym świetle, aby wyróżnić ich wyróżniające się cechy na tle konkurencji. Celem jest kształtowanie danej marki w świadomości potencjalnych nabywców.

Jak branding kształtuje świadomość marki?

Możliwość skutecznego wpływania na świadomość marki przez skutecznie realizowany branding wynika bezpośrednio z elementów, które ów zawiera. Mają one wpływ na możliwość kreowania brandu.

Do elementów, które zawiera branding, zalicza się:

  • nazwę firmy,
  • wartość marki,
  • strategię marketingową,
  • strategię komunikacji,
  • jakość produktów i usług,
  • promocję, reklamę.

Wiedząc, co to branding, można to znacznie lepiej wykorzystać w ramach budowania pozycji marki wśród potencjalnych klientów, a także odbiorców treści marketingowych.

Jaki powinien być skuteczny branding?

Sama wiedza co to branding nie jest wszystkim w kontekście możliwości jego skutecznego wykorzystania. Jeśli podejmowane działania będą nieodpowiednie, wówczas mogą przynieść więcej strat niż korzyści. Równocześnie zbudowanie pozytywnie ocenianej, rozpoznawalnej marki to sposób na zwiększenie zysków przedsiębiorstwa.

W ramach procesu brandingu należy unikać:

  • nadmiernej kreatywności,
  • eksperymentowania,
  • ignorowania preferencji odbiorcy,
  • kopiowania strategii.

Gdy nieprawidłowo przeprowadzi się działania związane z kreowaniem marki, wówczas niezbędne może być zdecydowanie się na rebranding. To modyfikacja wszystkich lub niektórych elementów składowych marki. Jest on stosowany także w celu odświeżenia brandu.

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
56 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *