Pozycjonowanie sposoby

Analiza konkurencji – sposób na pozycjonowanie strony


Wiedziałeś, że analiza stron internetowych konkurencji może przynieść Twojej witrynie korzyści w świetle pozycjonowania? Dobre i umiejętne przeanalizowanie sposobu prowadzenia strony i przyjętej przez rywali strategii SEO pozwoli Ci podążyć ich śladami i wykorzystać najskuteczniejsze metody pozycjonowania. Przeczytaj, na co zwrócić uwagę!

Analiza słów kluczowych konkurencji

Jeżeli dopiero zaczynasz pozycjonowanie strony bądź zmieniasz przyjętą wcześniej, błędną strategię SEO, koniecznie przeanalizuj konkurencję pod kątem słów kluczowych. Wpisz w wyszukiwarkę Google frazy, na które chciałbyś być widoczny, a następnie otwórz pięć pierwszych witryn znajdujących się w organicznych wynikach wyszukiwania (czyli niebędących reklamami). Inne sposoby wytypowania konkurencji to skorzystanie z darmowych narzędzi internetowych pokazujących „podobne strony” (taką frazę wpisz w Google) bądź użycie płatnych narzędzi dla pozycjonerów, chociażby platformy Semstorm.

Przeczytaj opisy znajdujące się na stronie głównej, kluczowych podstronach – prawdopodobnie ukazanych w belce menu – oraz podstronach kategorii, podkategorii, produktów. W niektórych tekstach znajdziesz pogrubione słowa kluczowe, co ułatwi Ci zadanie. W innych zwróć uwagę na frazy często powtarzane lub po prostu związane z tematyką danej podstrony.

Oczywiście jeśli masz dostęp do płatnych narzędzi typu Semstorm czy Senuto, automaty wykonają pracę za Ciebie i wyświetlą gotową bazę słów kluczowych i synonimów. Zakładamy jednak, że rozpoczynając przygodę z pozycjonowaniem, chcesz wypróbować metody bezpłatne. Natomiast jeżeli wolisz zlecić zadanie ekspertom SEO, zapraszamy na skuteczne pozycjonowanie w FunkyMedia.

Analiza bloga i interakcji na stronach internetowych rywali

Dzięki analizie treści na blogu konkurencji zdobędziesz nie tylko listę wartościowych słów kluczowych, ale także spis tematów, które warto poruszyć na swoim blogu. Jeżeli jeszcze nie masz bloga na stronie, koniecznie go załóż i zacznij regularnie prowadzić, ponieważ Google promuje witryny „stale aktywne”, na których wciąż pojawiają się nowe treści.

Tworząc listę tematów na blog firmowy, nie przepisuj konkurencyjnych tytułów 1:1, by nie zostać posądzonym o plagiat – ani przez rywali, ani przez algorytm Google’a. Przyjrzyj się, jakie aspekty danego zagadnienia porusza w artykule konkurencja. Ty także o nich napisz. Jeśli na stronie są włączone komentarze, sprawdź, czy użytkownicy zadają dodatkowe pytania bądź proszą o doprecyzowanie jakichś kwestii. Pokryj je w swoich artykułach, by uniknąć „braków”, którymi wykazali się rywale.

Chcesz wykonać artykuły lepiej niż Twoi główni rywale? Skopiuj tematy dostępne na ich blogach i wklej w Google. Ponownie wybierz pięć pierwszych wyników organicznych i przeanalizuj, jakie artykuły premiuje algorytm: z jakimi punktami tematycznymi, o jakiej długości, jak sformatowane i zoptymalizowane, z jakimi słowami kluczowymi.

Analiza linków przychodzących i wychodzących

Bardzo ważnym elementem pozycjonowania strony jest link building, czyli pozyskiwanie linków z mocnych serwisów. Więcej o definicji i podstawach przeczytasz w artykule pt. Co to jest linkbuilding? Pytanie tylko, jak znaleźć wartościowe strony do umieszczenia linka bądź tekstu z linkiem, np. artykułu sponsorowanego.

Tu oczywiście po raz kolejny sprawdzi się analiza konkurencji. Powinieneś zweryfikować, z jakich stron rywale pozyskują linki, w jakiego typu treściach je umieszczają, jakie stosują anchory (słowa kluczowe, w których zakotwiczony jest link) i atrybuty. Uwaga! Wbrew pozorom liczą się także strony, do których to konkurencja linkuje od siebie. Jeżeli uda Ci się zdobyć linki z takich serwisów, rywale będą pośrednio – poprzez tamte strony – linkować do Ciebie.

Niestety kompleksowe sprawdzanie linków dostępne jest w narzędziach płatnych (to kolejny powód, dla którego warto zlecić pozycjonowanie specjalistom). Na szczęście niektóre oferują darmowy okres próbny bądź pozwalają na zobaczenie niewielkiej części wyników za darmo. Popularne narzędzia to Majestic, Ahrefs. W wersji darmowej skorzystasz z serwisu Pulno. Jeśli chcesz wiedzieć, jak posługiwać się każdym z trzech wymienionych narzędzi, przeczytaj instrukcje dostępne na blogu FunkyMedia: Sprawdzanie linków do strony – jak to robić?

Analiza rozwiązań technicznych – optymalizacji SEO

Przeanalizowanie konkurencji pod kątem optymalizacji SEO to zadanie dla właścicieli stron internetowych nieco bardziej zaawansowanych w SEO. Tutaj trzeba wziąć pod uwagę wiele aspektów: od rozmiaru i wagi grafik po kod HTML. Jeżeli masz umiejętności lub ambicje do zdobycia wiedzy, świetnie! Cenne porady na start znajdziesz na blogu FunkyMedia, do którego śledzenia serdecznie zachęcamy. Zaglądaj również tutaj, a krok po kroku uczynisz swoją witrynę bardziej widoczną i częściej wyświetlaną na pierwszej stronie wyników Google.

Zdj. Shutterstock

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
24 wyświetlenia
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *