E-mail marketing to jedna z podstawowych i najchętniej wykorzystywanych metod docierania do potencjalnego klienta. Czy sprawdzi się również w Twojej sytuacji? Jeżeli znajdujesz się w jednej z ośmiu sytuacji przedstawionych w niniejszym artykule, wówczas owszem – e-mail marketing pozwoli Ci odnieść sukces. Zachęcamy do przeczytania.
Chcesz sprzedawać więcej
Budowanie bazy mailingowej na podstawie adresów osób, które dokonały zakupu w Twoim sklepie internetowym, to doskonały sposób na sprzedawanie więcej. Jeśli prowadzisz sklep, którego asortyment jest potrzebny na co dzień bądź regularnie, ta opcja jest dla Ciebie. Skoro dana osoba raz była zainteresowana Twoimi produktami, zapewne zainteresuje się nimi ponownie. Po sprzedaży koniecznie wyślij klientowi e-mail z podziękowaniem i kodem rabatowym na kolejne zakupy. Ponadto kiedy wprowadzisz nowy produkt podobny do tego, który klient zamówił wcześniej, także wyślij e-mail.
Chcesz zyskać stałych i lojalnych klientów
Klienci zostają z marką na stałe, jeśli czują się ważni i dostają atrakcyjne oferty. Dbaniu o klienta niewątpliwie sprzyja e-mail marketing. Po pierwsze możesz wysyłać odbiorcom wspomniane już wiadomości z rabatami. Po drugie dzięki przeanalizowaniu bazy mailingowej i podziałowi klientów na kategorie w przyszłości będziesz w stanie maksymalnie dopasowywać do nich oferty i podpowiadać im rzeczy, którymi będą realnie zachwyceni. Rozważ też przyznawanie stałym klientom punktów lojalnościowych z atrakcyjnymi nagrodami.
Chcesz pozyskiwać nowych klientów
Wysyłanie wiadomości do obecnych klientów może Ci pomóc w pozyskiwaniu nowych. Aby skorzystać z tej szansy, w polityce firmy uwzględnij system poleceń, dzięki któremu za każde zakupy z polecenia osoba polecająca otrzyma zniżkę na kolejny produkt bądź punkty. Punkty możesz przyznawać także za udostępnienie linku do sklepu w social media, opublikowanie recenzji w internecie, dodanie opinii o firmie bądź inne działania, dzięki którym do Twojej strony dotrą nowi użytkownicy.
Masz lub chcesz zbudować społeczność
Budowanie społeczności za pomocą samej strony jest bardzo trudne. Z kolei media społecznościowe obcinają zasięgi postów, wymuszając w ten sposób wpłacanie pieniędzy na reklamy. Jak zatem dotrzeć do odbiorców z przekazem: nową ofertą, wartościowymi poradami publikowanymi regularnie na blogu? Za pomocą regularnego newslettera! Jeśli chcesz w wysokim stopniu spersonalizować przekaz, przy zapisie na newsletter zastosuj formularz, w którym każdy użytkownik sam określi, jakiego typu treści chce dostawać.
Chcesz reklamować wydarzenia wirtualne lub rzeczywiste
Newsletter to również korzystna forma promocji wydarzeń rozgrywających się w świecie wirtualnym i rzeczywistym. Jeśli poza standardową działalnością na stronie prowadzisz dodatkowe praktyki, daj o tym znać odbiorcom. Powiadom ich mailowo o dacie i miejscu wydarzenia, np. wykładu, festiwalu, festynu, targów, konkursu. Prześlij link, datę i godzinę webinaru, wykładu online, szkolenia.
Chcesz budować świadomość i wizerunek marki
Daj się poznać jako przedsiębiorca dbający o klienta i mający na uwadze jego potrzeby. W tym celu zdywersyfikuj listę mailingową i przypisz posiadaczom adresów e-mail różne cechy, by następnie móc szybko wytypować wszystkich mieszkańców dużego/małego miasta, wszystkie osoby z danego przedziału wiekowego, wszystkich przedstawicieli konkretnej płci itd. Adresuj w ten sposób usługi, produkty, tworzone na stronie treści. Przesyłaj odbiorcom materiały bonusowe poszerzające wiedzę dostępną na stronie.
Chcesz zwiększyć ruch na stronie
Linki zamieszczane w wiadomościach e-mail – czy to produktowe, czy to poradnikowe – pozwalają nie tylko zarobić, ale także zwiększyć ruch na stronie. Nawet jeśli odbiorca aktualnie nie będzie potrzebował Twoich usług, z ciekawości może kliknąć w odnośnik. Koniecznie przeanalizuj, w jakiej formie dodajesz linki – jakie mają anchory. Ważne są także tytuły artykułów i opisy, za pomocą których je promujesz. Tekst powinien wzbudzać zainteresowanie odbiorcy i wprost nie pozwalać mu usunąć wiadomości bez sprawdzenia, co się kryje pod linkiem.
Chcesz ograniczyć wydatki na marketing
Druga strona medalu zarobku firmowego to zaoszczędzenie pieniędzy na działania marketingowe. Wysyłanie e-maili sprawdza się tu jako świetny przykład, ponieważ baza adresów to gotowa baza osób zainteresowanych Twoimi produktami. Za pomocą Google Ads i reklam w social media trafisz do użytkowników tylko potencjalnie zainteresowanych Twoją ofertą, wpisujących się w cechy grupy docelowej. Natomiast e-mail marketing polega na celowaniu w obecnych i byłych klientów, znających już jakość jakość Twoich usług. I jest bezpłatny!
Zdj. Shutterstock