Optymalizacja strony zgodnie z wytycznymi wyszukiwarki Google pozwala podnieść jakość serwisu, wyeliminować błędy techniczne, zyskać nowych odbiorców i zwiększyć sprzedaż. Przeczytaj artykuł i dowiedz się, z czego wynikają tak duże i wartościowe zmiany. Sprawdź, dlaczego Ty również powinieneś rozważyć optymalizację SEO!
1 – Lepsze efekty pozycjonowania strony
Istnieje mnóstwo sposobów na pozycjonowanie strony – wiele znajdziesz na niniejszej witrynie, jeszcze więcej zaś poznasz na blogu FunkyMedia. Dla wygody i rozróżnienia można je przypisać do dwóch kategorii: SEO on-site (tutaj wymienia się m.in. optymalizację strony techniczną, contentową) i SEO off-site (jest to pozyskiwanie linków, link building). Jeśli ktoś się uprze, może pozycjonować stronę jedynie poprzez SEO off-site. Warto jednak wiedzieć, że nie uzyska znakomitych rezultatów, zwłaszcza jeśli strona jest zaniedbana, niedostosowana do najnowszych wytycznych wyszukiwarki czy wręcz niezgodna z tymi wytycznymi. Najlepsze efekty daje synergia rodzajów SEO, a więc wykonywanie działań na stronie i poza nią.
Co wchodzi w skład optymalizacji strony pod SEO? Zadbanie o aspekty techniczne, w tym poprawność kodu, skrócenie czasu wczytywania witryny czy stworzenie wersji mobilnej/responsywnej serwisu. Równie ważne jest zadbanie o strukturę i linki wewnętrzne. Z kolei optymalizacja witryny pod kątem treści to nasycenie słowami kluczowymi, poprawa tekstów zastanych i regularne tworzenie nowych (content marketing), formatowanie tekstu w taki sposób, by roboty Google’a rozumiały go lepiej.
2 – Lepsze doświadczenia użytkowników na stronie
Ale czy optymalizacja SEO wykonywana jest tylko dla robotów Google’a? Oczywiście, że nie. W pierwszej kolejności trzeba zadbać o żywych użytkowników strony, czyli potencjalnych klientów. Jeśli oni będą zadowoleni z jakości serwisu, algorytm wyszukiwarki również. To z kolei sprawi, że strona pojawi się na lepszych pozycjach w organicznych wynikach, czyli przy okazji wesprzesz pozycjonowanie.
Optymalizując witrynę technicznie, sprawiasz, że odbiorcy nie muszą czekać na załadowanie podstrony w nieskończoność, bez trudu odnajdują interesujące ich treści, np. kategorie czy produkty, a także mają dostęp do rozszerzonych informacji na blogu, gdzie znajdują odpowiedzi na swoje pytania. Nie bez powodu właściciele największych serwisów, chociażby Facebooka, nieustannie pracują nad poprawą doświadczenia użytkowników podczas korzystania z ich strony. Chcą, by odbiorcy pozostawali u nich jak najdłużej, wracali do nich oraz wybierali ich serwisy zamiast konkurencyjnych. Właśnie to możesz osiągnąć w mikroskali dzięki optymalizacji SEO.
3 – Bezawaryjność strony = większy zarobek
Wygoda użytkowania serwisu jest ściśle powiązana z bezawaryjnością. Tu warto zaznaczyć, że bezawaryjność oznacza nie tylko stabilny serwer, lecz także właściwe rozmieszczenie elementów klikalnych – zwłaszcza w wersji mobilnej – działające linki, sprawny i wygodny proces dokonywania zakupu. Nawet jeśli na Twojej stronie będą najlepsze merytorycznie treści tekstowe, a piękny szablon i czytelne menu uprzyjemnią potencjalnym klientom korzystanie z serwisu, na nic się to wszystko zda, jeżeli tuż przed dokonaniem zakupu strona będzie wyświetlać błąd 404, usuwać wszystkie produkty dodane do koszyka czy generować inne problemy. W takiej sytuacji wysoki i wartościowy ruch z wyników organicznych nie przełoży się na zarobek biznesu.
Rozwiązaniem kłopotu po raz kolejny jest optymalizacja SEO, w której zawiera się eliminacja błędów 404, ustawienie przekierowań 301, podmiana uszkodzonych linków, dopasowanie treści poprawnie działających na desktopie do wersji mobilnej, wdrożenie SSL-a. Efektami bezawaryjności serwisu stają się zwiększenie sprzedaży, polepszenie doświadczenia użytkowników na stronie, podniesienie wiarygodności firmy i poczucia bezpieczeństwa klientów.
Zdj. Shutterstock