Pozycjonowanie sposoby

3 powody, dla których warto pozycjonować stronę


Zastanawiasz się, czy wykupić usługę SEO dla swojej strony lub rozpocząć pozycjonowanie samodzielnie? Sprawdź trzy powody, dla których warto podjąć wyzwanie, i to jak najszybciej. By poznać sposoby na pozycjonowanie strony, zostań w naszym serwisie i zdobądź wiedzę.

1 – SEO pozwala docierać do nowych klientów

Pozycjonowanie strony polega na zwiększaniu jej widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania. Zwiększanie widoczności obiera dwa kierunki: pionowy i poziomy. O pionowym SEO mówi się w kontekście poprawy pozycji na daną frazę. Przykładowo jeśli chcesz, aby Twoja strona wyświetlała się w odpowiedzi na frazę „fryzjer Warszawa”, w trakcie pozycjonowania pracuje się nad tym, by witryna z miejsca 50+ przeniosła się na 40, 30, 20, aż dotrze do pożądanej pierwszej dziesiątki. Z kolei w poziomym SEO strona zaczyna pojawiać się na coraz więcej fraz, w związku z czym znajdą ją już nie tylko te osoby, które poszukiwały fryzjera z Warszawy, lecz także te, które google’owały taniego fryzjera, dobrego fryzjera czy fryzjera dla kobiet.

Kiedy potencjalny klient Twojego biznesu wpisuje w wyszukiwarkę pewną frazę, algorytm Google’a weryfikuje liczne aspekty merytoryczne, techniczne, jakościowe i liczbowe, po czym wyświetla wyniki najbardziej dopasowane do owej frazy. I właśnie proces pozycjonowania sprawia, że owe aspekty ważne dla algorytmu zostają poprawione. Na Twojej stronie przybywa wartościowych i unikalnych treści, a te obecne zostają poprawione (zoptymalizowane, sformatowane), pojawiają się nowe słowa kluczowe, zdobywasz linki zewnętrzne. W rezultacie to Twoja strona, nie zaś witryny konkurentów, pojawia się w organicznych wynikach wyszukiwania i zachęca potencjalnych klientów do odwiedzin.

2 – Pozycjonowanie strony to mniejsze wydatki na promocję biznesu

Ponieważ pozycjonowanie stron pozwala na docieranie do szerszej grupy odbiorców i zwiększanie ruchu z organicznych wyników wyszukiwania, zaczynasz sprzedawać więcej niż wcześniej, i to niskim kosztem. Nie musisz już wydawać na reklamy w wyszukiwarce ani kampanie w social media, by ktokolwiek dostrzegł Twoją stronę. Oczywiście warto wesprzeć sprzedaż płatną promocją, jednak staje się to opcją, a nie koniecznością, gdyż nawet bez reklam jesteś widoczny dla potencjalnych klientów. Na dodatek cena SEO w przeciwieństwie do ceny reklam nie jest uzależniona od liczby kliknięć linku do strony. A jeśli postanowisz pozycjonować się sam, nie zapłacisz wcale. W przypadku reklam nie ma takiej opcji.

Szczególne znaczenie w kontekście firm działających wyłącznie lub częściowo w określonym regionie ma pozycjonowanie lokalne. By zostać zauważonym w przestrzeni rzeczywistej, być może wydajesz pieniądze na ulotki, plakaty, akcje marketingowe w siedzibie. Możesz ograniczyć koszt, pozycjonując się lokalnie w sieci. Pamiętaj, że wielu klientów korzysta z internetu i dobrze by było, aby mogli dotrzeć do informacji o Twoim biznesie właśnie tam. Zwłaszcza gdy korzystają z wyszukiwarki na smartfonie i akurat poszukują usług, które świadczysz.

3 – Budowanie marki i autorytetu, szerzenie świadomości marki

Ostatecznym celem pozycjonowania stron – przede wszystkim sklepów internetowych – zazwyczaj jest sprzedaż. Nie oznacza to jednak, że nie można bądź nie warto po drodze osiągnąć innych celów. Do wartych uwagi należą budowanie marki, jeśli dopiero założyłeś firmę lub stronę internetową, szerzenie świadomości marki wśród osób, które jeszcze nie słyszały o Twoim biznesie, a także budowanie autorytetu – Twojego, Twoich pracowników i firmy jako podmiotu.

Dzięki temu, że pozycjonowana strona pojawia się w organicznych wynikach wyszukiwania znacznie częściej niż wcześniej, dowiaduje się o niej więcej osób. Zauważ, że użyliśmy sformułowania „dowiaduje się”, a nie „klika w link”. Warto bowiem podkreślić, że jeśli dana osoba często trafia na linki witryny X, nazwa zapada jej w pamięć, dzięki czemu w przyszłości jest bardziej skłonna kliknąć właśnie w linki tej strony, nie zaś konkurencji. W ten sposób budujesz świadomość marki. Z kolei na budowanie samej marki przychodzi czas, kiedy już potencjalni klienci znajdą się na stronie. Musisz dać się poznać jako rzetelny, wiarygodny, profesjonalny bądź posiadający inne wartości, które ustalisz wcześniej w ramach strategii marketingowej (powinieneś wybrać kilka wartości, np. 7, i na nich oprzeć strategię tworzenia treści i optymalizację techniczną).

Budowanie autorytetu może iść w parze z budowaniem marki i świadomości. Do tego celu doskonale nadaje się content marketing realizowany na blogu. Pisz – bądź zlecaj copywriterom – teksty profesjonalne, merytoryczne i nienaganne jakościowo. Takie, dzięki którym potencjalni klienci z uznaniem pomyślą: „ta firma zna się na rzeczy, warto skorzystać z jej usług”. Ponadto prowadzenie bloga stanowi świetny sposób na nasycenie witryny frazami kluczowymi z długiego ogona, co wspiera widoczność poziomą i budowanie świadomości.

Zdj. Shutterstock

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
33 wyświetlenia
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *